Genel Bilgi
Kod | MATZ101 |
Ad | Matematiğin Temelleri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Matematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini bilir. Bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi yapabilir.
Dersin İçeriği
Matematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri; bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisini anlamak
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul yoktur.
Kaynaklar
Elçi, A. N. Güzel, E. B. Günhan, B. C., Çimen, E. E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınevi. Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally.
Notlar
Kaçar, A. (2006). Temel matematik. Ankara: PegemA Yayınevi Elçi, A. N. Güzel, E. B. Günhan, B. C., Çimen, E. E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik programında sayılar konusunun özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Matematik programında sayılar konusuyla ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ03 | Matematik programında cebir öğrenme alanının özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Matematik programında cebir öğrenme alanı ile ilgili problemler çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Kaçar, A. (2006). Temel matematik. Ankara: PegemA Yayınevi Elçi, A. N. Güzel, E. B. Günhan, B. C., Çimen, E. E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Doğal Sayılar ve İşlemler, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kesir sayıları ve ondalık gösterim, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yüzdeler ile ilgili problemler | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çarpanlar Ve Katlar ile ilgili problemler | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kümeler ve özellikleri | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tam Sayılar, Tam Sayılarla İşlemler, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Rasyonel Sayılar, Rasyonel Sayılarla İşlemler, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Oran, Oran Ve Orantı, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Üslü İfadeler, ve Kareköklü İfadeler, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Denklem, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doğrusal Denklemler, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Cebirsel İfadeler Ve Özdeşlikler, | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Eşitsizlikler | Kaçar, A. (2017). Temel Matematik I-II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Genel değerlendirne | Genel değerlendirne | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |