MATZ102 Matematiğin Temelleri II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ102
Ad Matematiğin Temelleri II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki temel kavramları ve bunların birbiriyle ilişkilerini tartışmaktır.

Dersin İçeriği

Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi

Dersin Ön Koşulu

MATZ101:Matematiğin Temelleri I dersinin alınmasıdır.

Kaynaklar

Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları

Notlar

Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik programında temel geometri konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ02 Matematik programında açı kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ03 Matematik programında üçgen kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ04 Matematik programında dörtgen ve çokgen kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ05 Matematik programında çember ve daire kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ06 Matematik programında dönüşüm geometrisi konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ07 Matematik programında cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ08 Matematik programında veri toplama, değerlendirme konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ09 Matematik programında veri analizi konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ10 Matematik programında olasılık hesabı konusuna ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ11 Matematik programında eşlik ve benzerlik konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel geometrik kavramlar: Nokta, doğru, düzlem, geometrik şekil Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
2 Açı kavramının, özellikleri, çizimleri Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Üçgen kavramının, özellikleri, çizimleri Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Dörtgen ve çokgen kavramının, özellikleri, çizimleri Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çember ve daire kavramının, özellikleri, çizimleri Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Dönüşüm geometrisi Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eşlik ve benzerlik Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Veri analizi Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Veri toplama, değerlendirme Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Olasılığa ilişkin temel kavramlar ve Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Olasılık hesabı Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Basit olayların olma olasılığını Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Matematiksel kavramların çoklu temsilleri Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07