Genel Bilgi
Kod | MATZ102 |
Ad | Matematiğin Temelleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki temel kavramları ve bunların birbiriyle ilişkilerini tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi
Dersin Ön Koşulu
MATZ101:Matematiğin Temelleri I dersinin alınmasıdır.
Kaynaklar
Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları
Notlar
Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik programında temel geometri konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Matematik programında açı kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Matematik programında üçgen kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Matematik programında dörtgen ve çokgen kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Matematik programında çember ve daire kavramlarına ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ06 | Matematik programında dönüşüm geometrisi konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ07 | Matematik programında cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ08 | Matematik programında veri toplama, değerlendirme konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ09 | Matematik programında veri analizi konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ10 | Matematik programında olasılık hesabı konusuna ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ11 | Matematik programında eşlik ve benzerlik konulara ilişkin temel kavramlar ve özelliklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel geometrik kavramlar: Nokta, doğru, düzlem, geometrik şekil | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
2 | Açı kavramının, özellikleri, çizimleri | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Üçgen kavramının, özellikleri, çizimleri | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dörtgen ve çokgen kavramının, özellikleri, çizimleri | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çember ve daire kavramının, özellikleri, çizimleri | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dönüşüm geometrisi | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eşlik ve benzerlik | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Veri analizi | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Veri toplama, değerlendirme | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Olasılığa ilişkin temel kavramlar ve | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Olasılık hesabı | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Basit olayların olma olasılığını | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Matematiksel kavramların çoklu temsilleri | Elçi A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B.,Ev Çimen, E. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar Ve Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |