MATZ104 Analiz II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ104
Ad Analiz II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, türev ve integral kavramlarının geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Türev uygulamaları ( Bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi,artan azalan fonksiyonlar, birinci türev testi, ikinci türev testi, grafik çizme, optimizasyon uygulamaları), İntegral (integral alma tekniği, integral alma uygulamaları, belirli integral, yay uzunluğu eğri altında kalan bölgenin alanı ve hacim).

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Genel Matematik, Ekrem Kadıoğlu, Muhammet Kamali, Genel Matematik, Mustafa Balcı, Analize Giriş, Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türev uygulamalarını açıklar
ÖÇ02 İntegral ve integral uygulamalarını açıklar
ÖÇ03 İntegral uygulamalarını yapar
ÖÇ04 Belirli integral kavramını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Monoton fonksiyon ve Minimum ve Maksimum Değerler, Kritik Noktalar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
3 Belirsiz haller ve Hospital kuralı Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
4 Fonksiyonların grafiklerinin çizimi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
5 Türev ile ilgili bazı uygulamalar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
6 Belirsiz integral kavramı ve Properties of the Indefinite Integraltemel integrasyon formülleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
7 Değişken değiştirme ile integrasyon yöntemi ve kısmi integrasyon yöntemi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rasyonel fonksiyonlar ve rasyonel hale gelebilen fonksiyonların integrali Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
10 Trigonometrik fonksiyonların integrali Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
11 Riemann toplamı ve belirli integral Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
12 İntegral hesabının temel teoremleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 İntegral hesabının temel teoremleri ile ilgili uygulamalar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
14 İntegral alma yöntemleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
15 yay uzunluğu ve eğri altında kalan alan hesabı Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.01.2023 10:17