MATZ106 Soyut Matematik

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ106
Ad Soyut Matematik
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere matematiğin soyut yapısını ve ispat teknikleri tanıtılarak matematiksel düşünce becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kümeler, önermeler, ispat yöntemleri, bağıntı ve fonksiyon kavramı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

H. Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel (2020) Soyut Matematik, Seçkin Yayıncılık, Basri Çelik (2022). Soyut Matematik, Seçkin Yayıncılık

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küme kavramıyla ilgili işlemler yapar, sembolik mantık ve önermeler cebiri ile ilgili tanımları yapar, verilen önermelerle ilgili problemleri çözer.
ÖÇ02 Aksiyom, teorem kavramlarını açıklar, matematiksel ispat yöntemlerini yorumlar, verilen örnek için ispat yöntemlerinin hangisini kullanacağını belirler, bağıntı kavramını açıklar.
ÖÇ03 Denklik bağıntısı ve denklik bağıntısı kavramlarının özelliklerini tanımlar, denklik sınıfı kavramı ile sayıları inşa eder, fonksiyon kavramını ve çeşitlerini açıklar.
ÖÇ04 Denklik sınıfı kavramı ile sayıları inşa eder, fonksiyon kavramını ve çeşitlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küme kavramı Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Önermeler, bağlaçlar, doğruluk tabloları Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Totoloji ve çelişki, denk önermeler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Niceleyiciler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Aksiyom, teorem, ispat yöntemlerine giriş Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Doğrudan ispat yöntemi, olmayana ergi ispat yöntemi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bölünebilmeyle ilgili ispatlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aksine örnek verme Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çelişki yoluyla ispat Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Tümevarımla ispat Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Bağıntı kavramı, Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Denklik bağıntısı, Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Denklik sınıfları Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Fonksiyonlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümü incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 128
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,12
AKTS 5 AKTS