Genel Bilgi
Kod | MATZ201 |
Ad | Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KAMURAN TARIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMURAN TARIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının; matematiğin doğasını, matematik öğrenmenin anlamını, matematik öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavramalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ünlü, M. (2021). Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Pegem
Notlar
İlgili diğer dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Matematik öğretiminin amacını ve temel ilkeleri açıklar. |
ÖÇ04 | Matematik öğretiminin tarihçesini açıklar. |
ÖÇ05 | Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptar ve analiz eder. |
ÖÇ06 | Matematik öğretiminde uygun yeni yaklaşımları uygular. |
ÖÇ07 | Konuların anlatımında uygun materyalleri seçer ve kullanır. |
ÖÇ08 | Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklar. |
ÖÇ09 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve ders beklentilerinin tanıtılması | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı 2 | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Matematik öğretiminin amacı | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Matematik öğretiminin temel ilkeleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Matematik öğretiminin tarihçesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynakları inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Matematik öğretiminde temel beceriler | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış 2 | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |