MATZ202 Ortaokul Matematik Öğretim Programları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ202
Ad Ortaokul Matematik Öğretim Programları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL


Dersin Amacı

Öğrencilerin öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları, öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları gibi temel özelliklerini öğrenmesi ve uygulaması.

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

MEB (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2006). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB (2013). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2015). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).

Notlar

NCTM, (2000). The standards 2000 project. Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Matematik öğretim programındaki yer alan öğrenme alanlarının (sayılar, cebir, geometri, ölçme,...) program içindeki rolünü ve önemini açıklar
ÖÇ03 Matematik öğretim programdaki kazanımları önceki programlarla karşılaştırır değerlendirir.
ÖÇ04 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini inceler.
ÖÇ05 Matematik öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme boyutunu önceki programlara karşılaştırır ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve beklentilerin açıklanması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriği İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Ortaokul matematik dersi öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Ortaokul matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliği İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ortaokul matematik dersi öğretim programının kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriğinin ilkokul ve lise programları ile ilişkisinin incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Ortaokul matematik dersi öğretim programının kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Ortaokul matematik dersi öğretim programının öğretmen yeterlilikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Genel tekrar ve değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 Genel değerlendirme Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS