MATZ305 İstatistik

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ305
Ad İstatistik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KAMURAN TARIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğretmen adayına betimsel istatistik (merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri), evren parametrelerinin kestirilmesi (standart hata ve güven aralıkları); Hipotez testleri, varyans analizi; ki-kare (chi-square) analizi; regresyon ve korelasyon kavramını öğretmektir.

Dersin İçeriği

İstatistikte temel kavramlar; betimsel istatistik (merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri), evren parametrelerinin kestirilmesi (standart hata ve güven aralıkları); Hipotez testleri, karar verme; varyans analizi; ki-kare (chi-square) analizi; regresyon ve korelasyon kavramı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özyürek, R. Tarım, K. (2020). Psikolojik Danışmada İstatistik ve IBM SPSS Uygulamaları, Pegem.

Notlar

Akadeniz, F. (2018) Olasılık ve İstatistik. Nobel.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Betimsel istatistik işlemlerini yapabilir.
ÖÇ02 Parametre tahminleri yapabilir.
ÖÇ03 Hipotezleri test edebilir.
ÖÇ04 Varyans analizi yapabilir.
ÖÇ05 Değişkenler arasındaki uyumu inceleyebilir.
ÖÇ06 Değişkenler arasındaki ilişkiyi tahminleyip yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Veri grubunu düzenleme, frekans tablosu oluşturabilme İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Veri grubunun grafiksel gösterimleri İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Merkezi eğilim ölçüleri İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Dağılım ölçüleri İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Evren parametrelerinin kestirilmesi İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Evren parametrelerinin kestirilmesi 2 İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Hipotez Testleri İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hipotez Testleri 2 İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Hipotez Testleri 3 İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Varyans analizi İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Kikare analizi İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Korelasyon İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Regresyon İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme ve uygulama İlgili kaynak incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 05:06