Genel Bilgi
Kod | MATZ302 |
Ad | Cebir Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Matematik öğretmeni adaylarına cebir ile ilgili kavramların öğrenimini ve öğretimini kazandırmak, matematik derslerini etkili bir şekilde yürütebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış. Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları .Cebir öğretimine ilişkin uygun strateji, yöntem ve teknikler Cebir öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler ve materyaller
Dersin Ön Koşulu
mevcut değil
Kaynaklar
Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme Ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
KABAEL, T. U., & TANIŞLI, D. (2010). Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim. İlköğretim Online, 9(1), 213-228. CANTİMER, G. G. 8. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfade, Denklem ve Özdeşliklere Yönelik Kavram İmajlarının İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 421-440.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cebir konularının öğretiminin nasıl yapılacağını bilir. |
ÖÇ02 | Cebir konularına ilişkin öğrenci hatalarını, kavram yanılgılarını ve zorluklarını ve bunları giderme yollarını bilir. |
ÖÇ03 | Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimini, günlük yaşam örneklerini öğretimde kullanır ve bu kavramları diğer derslerle ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Cebir öğretiminde uygun strateji ve materyalleri kullanır. |
ÖÇ05 | Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesini anlayabilir ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Cebir öncesi dönem, tarihsel gelişimi ve aritmetik-cebir ilişkisi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında cebir | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Cebir öğretimine ilişkin uygun strateji, yöntem ve teknikler | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Cebir öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler ve materyaller | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Cebir kavramlarına ilişkin günlük yaşam örnekleri ve diğer derslerle ilişkisi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Öğretmen adaylarının cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretimine ilişkin hazırladıkları planları sunmaları ve tartışma | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğretmen adaylarının cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretimine ilişkin hazırladıkları planları sunmaları ve tartışma | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |