Genel Bilgi
Kod | MATZ304 |
Ad | Olasılık Ve İstatistik Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KAMURAN TARIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğrenimini ve öğretimini kazandırmak
Dersin İçeriği
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baltacı, S. Bütüner, S. (2021) Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Nobel.
Notlar
İlgili dijital Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğrenimini ve öğrenci kavram yanılgılarını kavrar. |
ÖÇ02 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğretimi üzerine etkinlikler hazırlayabilir. |
ÖÇ03 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğretiminde somut materyallerden faydalanabilir |
ÖÇ04 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğretiminde somut teknolojiden faydalanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Olasılık ile ilgili pedagojik alan bilgisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Olasılık ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Olasılık öğretimi üzerine etkinlik hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi ile ilgili pedagojik alan bilgisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi öğretimi üzerine etkinlik hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi öğretimi üzerine etkinlik hazırlama 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Merkezi eğilim ölçüleri ile ilgili pedagojik alan bilgisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Merkezi eğilim ölçüleri ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Merkezi eğilim ölçüleri öğretimi üzerine etkinlik hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Dağılım ölçüleri ile ilgili pedagojik alan bilgisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Dağılım ölçüleri ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Dağılım ölçüleri öğretimi üzerine etkinlik hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Teknoloji destekli olasılık ve istatistik öğretimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |