MATS312 Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS312
Ad Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ


Dersin Amacı

Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; matematik ve oyun ilişkisi; örnek oyunların incelenmesi; teknoloji destekli matematik oyunları.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin oyun ve oyun türleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, matematik eğitiminde oyunun yerini ve önemini keşfetmelerini, oyunun matematik dersi ile bütünleştirildiği uygulamalar yapmalarını sağlamak.

Dersin Ön Koşulu

Mevcut değil

Kaynaklar

Sarpkaya-Aktaş, G. (2018). Matematik öğretiminde somut materyaller ve tasarımları. Ankara: Pegem Akademi. Ünlü, M. Örneklerle Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı ve Kullanımı Yayın Yeri:Pegem Akademi Yayınclık,

Notlar

Çiğdem, İ. N. C. İ., & URAS, M. C. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Öğretim Elemanlarının Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımı ile İlgili Görüşleri. Current Research in Education, 5(1), 23-33. Akın, M. F., İlhan, A., & Çelik, H. C. (2019). Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımının Matematiksel Düşünme Becerisi ve Kavram Yanılgıları Üzerindeki Rolü. Ilkogretim Online, 18(3). GÖKKURT, B., UUYGUN, T., GÜN, Ö., & KOÇAK, M. (2020). Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Kullanma Becerilerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(34), 153-175.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alana özgü öğretim teknolojilerini bilir ve kullanır
ÖÇ02 Araç ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemini fark eder.
ÖÇ03 Alanın öğretiminde kullanılacak materyalleri ve bunları tasarım ve geliştirme ilkelerini bilir.
ÖÇ04 Matematik dersi öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerini tanır ve derste kullanır.
ÖÇ05 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar ve bunları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve beklentilerin belirtilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Öğretim teknolojileri ve yazılım türleri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Matematik Dersi Öğretim Programında yer verilen öğretim materyalleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
4 Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
6 İki boyutlu öğretim materyalleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Öğrencilerin hazırladıkları iki boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav
9 9 Üç boyutlu öğretim materyalleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Öğrencilerin tasarladıkları üç boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları İlgili kaynakların incelenmesi
11 Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi
12 Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi
13 Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS