Genel Bilgi
Kod | MATS314 |
Ad | Algoritma ve Programlama Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. DOĞAN ÖZASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karşılaşılan temel matematik işlemlerinin programlama dili ile nasıl çözüleceğine yönelik yeteneklerin kazanılması amaçlanır
Dersin İçeriği
Bir yazılım dilikullanaraktemel programlamaya giriş, değişken tanımlama, girdi/çıktı işlemleri, kontrolyapıları, fonksiyonlar, dinamik hafıza işlemleri, dosya işlemleri,özyineleme. Bir programın kodlanabilmesi için gerekli değişkenleri tanımlayabilme. Gerektiğiyerde kontrol deyimlerinive döngülerikullanabilme. Bu şekilde en kısa ve etkilikod yazımıyapabilme. Dizilerin sağladığıkolaylıklarıve hangi maksatla kullanılabileceklerinianlayabilme ve kullanabilme. Altprogram kullanmanın fayda ve gerekliliğinikavrayabilme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Algoritma geliştirme süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Algoritmalar ile ilgili araçların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Algoritma Tasarlama ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Bireysel olarak algoritma geliştirebilir. |
ÖÇ06 | Bilgisayar programlama temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Veri yapılarını öğrenir |
ÖÇ08 | Görsel programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Bir görsel programlama dilinde basit program yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Algoritmalar ve Tarihçesi Kelimenin kökeni Eski dönem algoritmaları Algoritmanın temel özellikleri | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sayı Sistemleri ve Algoritmaların Temel Yapıları İkili, sekizli, on altılı sayı sistemleri ve dönüşümleri Sıralama, seçme ve tekrar yapıları | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Akış-Şeması Diyagramları Başlama ve bitiş sembolleri Oklar Giriş ve çıkış sembolleri Şart sembolü | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Alt yordamlar Öz yinelemeli alt yordamlar Arama ve sıralama algoritmalar | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | C Programlama Diline Giriş Visual Studio (IDE) arayüzü İlk C programını yazma C programının çalışabilir sürümünü oluşturmak | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Veri Tipleri, Değişkenler ve İşaretçiler Veri tipleri Veri tiplerinin dönüşümü | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Veri Tipleri, Değişkenler ve İşaretçiler (devamı)Sabitler İşaretçiler | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşlemciler ve İfadeler Aritmetik işlemciler İlişkisel işlemciler | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mantıksal işlemciler İfadeler ve ifadelerin öncelikleri | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Akış Kontrol Durumları Şart durumları Seçme durumları | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akış Kontrol Durumları (devamı) Döngü durumları | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Diziler ve Yapısal Veri Tipleri Bir boyutlu diziler Çok boyutlu diziler | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Diziler ve Yapısal Veri Tipleri (devamı) Yapılar Yapı dizileri İç içe yapılar Fonksiyonlar, Özyinelemeli fonksiyonlar | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Diziler ve Yapısal Veri Tipleri (devamı) Yapılar Yapı dizileri İç içe yapılar Fonksiyonlar, Özyinelemeli fonksiyonlar 2 | İlgili kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazılık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |