MDT132 Çocuk Giysi Üretimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDT132
Ad Çocuk Giysi Üretimi
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SELDA ARAS


Dersin Amacı

Çocuk giysi dikiş tekniklerini uygular ve çocuk kıyafetlerinin üretim becerisini kazanır.

Dersin İçeriği

Bu ders çocuk temel etek ve pantolonu dikme ve çocuk elbisesi tasarlayarak üretimini yapma konularını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

W.Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama, Çocuk Giyimi. MEGEP,Giyim Üretim Teknolojisi.

Notlar

A.Simith, Dikiş Teknikleri. M. Coles, Dikim Teknikleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk giysi üretimi için gerekli makineleri ve teçhizatları kullanma bilgi ve becerilerini kazanır.
ÖÇ02 Çocuk giysi kalıplarının pastalını hazırlar.
ÖÇ03 Pastalını hazırladığı modelin kesimini yapar.
ÖÇ04 Çocuk giyimine yönelik elde dikim tekniklerini uygular.
ÖÇ05 Çocuk giysi ve kumaş çeşidine uygun dikiş tekniklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımların kalıplarını hazırlar. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır 2
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 3
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk eteği tasarımları yapılması tasarım aşamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Tasarlamış olduğu etek modellerinden birinin kalıbını çıkartılması kalıp çizimi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Tasarladığı çocuk eteğinin kesimi dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Tasarladığı çocuk eteğini diker dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Çocuk pantolonu tasarımları yapar tasarım aşamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tasarlamış olduğu pantolon modellerinden birinin kalıbını çıkartır kalıp çizimi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Tasarladığı çocuk pantolonunu keser dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Uygulamaları hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 kesilen kumaş parçalarına overlok çekilmesi dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Tasarladığı çocuk pantolonunu diker Dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Çocuk elbisesi tasarlanması tasarım aşamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tasarlanan çocuk elbisesinin kalıbını çıkartılması kalıp çizimi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Tasarlanan çocuk elbisesini kesimi dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 kesilen çocuk elbisesine overlok çekme dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Tasarlanan çocuk elbisesini dikme dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulamalarını hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulamalarını sunar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS