EFMZ201 Öğretim İlke ve Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ201
Ad Öğretim İlke ve Yöntemleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT


Dersin Amacı

Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrenci merkezli, etkili ve anlamlı öğrenme temelli, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri üzerinde durulacaktır. Bu amaçla ders içeriği, yapılandırmacı öğrenme kuramı ile anlamlı öğrenme için yöntem ve teknikleri kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders içeriği Yapılandırmacı öğrenme kuramı, Çoklu zeka kuramı, Öğretimde yöntem ve teknik kavramları, Mikro öğretim, Beyin fırtınası, Altı şapkalı düşünme tekniği, Gösteri tekniği, Benzetim tekniği, Kavram Haritası, Üst düzey düşünme becerileri, Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi,Tartışma yöntemi, Rol oynama ve drama yöntemi, Sunuş Yoluyla öğretme, İşbirlikçi (kubaşık) öğrenme, Problem çözme yöntemi, Örnek olay yöntemi, Buluş yoluyla öğrenme, Sorgulamaya (Araştırmaya) Dayalı Öğrenme, Probleme dayalı öğrenme, Proje tabanlı öğrenme konularını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

-

Notlar

-


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapılandırmacılık ve çoklu zeka kuramlarını açıklar.
ÖÇ02 Öğretim tekniklerini (mikro öğretim, beyin fırtınası, altı şapkalı düşünme tekniği, gösteri ve benzetim) tanır.
ÖÇ03 Anlamlı öğrenme kuramını açıklar.
ÖÇ04 Bir kavram haritası çizer.
ÖÇ05 Fen eğitiminde kavram haritası kullanım amaçlarını açıklar.
ÖÇ06 Üst düzey düşünme becerilerini tanır.
ÖÇ07 Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntemleri olan anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama ve drama, sunuş yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme, problem çözme, örnek olay yöntemi, buluş yoluyla öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenmeyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders kapsamı hakkında bilgilendirme YOK Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yapılandırmacı öğrenme kuramı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kavram Haritası, Üst Düzey Düşünme Becerileri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Çoklu zeka kuramı Ödev: Yapılandırmacılık hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Öğretimde yöntem ve teknik kavramları, Öğretim teknikleri (Mikro öğretim, Beyin fırtınası) Ödev: Çoklu Zeka kuramı hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Altı şapkalı düşünme tekniği, Gösteri tekniği, Benzetim (simülasyon) tekniği Ödev: Üst düzey düşünme becerileri hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi, Tartışma yöntemi Ödev: Tartışma yöntemi hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Rol oynama ve drama yöntemi, Sunuş Yoluyla (sergileyici ) öğretim - Ausubel Ödev: Rol Oynama ve Drama Yöntemi hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 İşbirlikli öğrenme Ödev: İşbirlikli öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Problem Çözme Yöntemi Ödev: Problem Çözme Yöntemi hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Örnek olay yöntemi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi Ödev: Buluş yoluyla öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Sorgulamaya (Araştırmaya) dayalı öğrenme Ödev: Sorgulamaya (Araştırmaya) dayalı öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Probleme dayalı öğrenme Ödev: Probleme dayalı öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Proje tabanlı öğrenme Ödev: Proje tabanlı öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS