EFMZ203 Öğretim Teknolojileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ203
Ad Öğretim Teknolojileri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN


Dersin Amacı

Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri anı yayıncılık Tuğba Yanpar Yelken

Notlar

yok


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Bu teknolojileri ilgili öğretim ortamlarında kullanabilir;
ÖÇ03 Öğretim materyallerini sınıflandırabilir
ÖÇ04 Öğretim materyallerini değerlendirebilir.
ÖÇ05 Konuya ve amaca uygun, öğretim materyalleri oluşturur,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin hedeflerinin ve içeriğin belirtilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitim, öğretim ve öğretim teknolojisi kavramları, tarihsel gelişimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrenme ve Öğretim İlkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Öğretim Teknolojileri ve ilgili öğretim alanı temelleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Öğretim teknolojileri ve iletişim. İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Öğretim teknolojisinde kullanılan görsel-işitsel araçlar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Öğretim materyallerinin tasarlanması ve seçimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Görsel tasarım ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Etkili sunum hazırlama ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Eğitimde bilgisayar kullanımı: eğitim yazılımları, grafikler, videolar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Eğitimde Internet kullanımı: web 2.0 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Proje sunumları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Proje sunumları ve değerlendirme İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS