Genel Bilgi
Kod | SYB235 |
Ad | Türk Spor Örgütlenmesi ve Kalite Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türk spor örgütlenmesinin tarihsel süreçteki yönetim yapılanmaları, günümüz spor yönetiminin yapısı ve toplam kalite yönetimi yaklaşımının sporda uygulanması ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim bilimleri ve spor yönetimi, cumhuriyet öncesi ve sonrası spor örgütlenmeleri, günümüz spor federasyonları, spor kulüplerinin yönetsel yapılanmaları ve sporda toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yetim, A. Azmi (2019). Yönetim ve Spor. Ankara, Gazi Kitabevi. Basım, N., ve Argan, M. (2009). Spor yönetimi. Detay Yayıncılık. Sunay, H. (2019). Spor Yönetimi. Ankara, Gazi Kitabevi.
Notlar
Turkay, H., ve Aydın, A. D. (2017). Bir inceleme. Tarihsel süreç içerisinde Türk spor örgütlenmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 179-189. EKENCİ, G., ve Serarslan, M. Z. (1997). Gelişim Aşamaları Bakımcıdan Türk Spor Teşkilatı Ve Değerlendirmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 72-81. Özmaden, M. (2010). Türkiye İdman Cemiyeti İttifakı (TİCİ) dönemi milli ruh ve milli temsil, siyasi ve milli propaganda ile ülkeyi tanıma-tanıtma çabaları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1439-1457.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci temel yönetim kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Öğrenci yönetim bilimleri ve spor yönetiminin içeriğini açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci Türk spor yönetiminin cumhuriyet öncesi ve sonrası örgütlenmesini bilir |
ÖÇ04 | Öğrenci günümüz spor örgütlerini analiz eder |
ÖÇ05 | Öğrenci kalite ve toplam kalite yönetimini kavrar |
ÖÇ06 | Öğrenci toplam kalite yönetiminin temel ilkelerinin spor örgütlerindeki uygulamalarını tartışabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve Örgüt Tanımları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Devlet Yönetimi ve Araçları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Cumhuriyet öncesi spor örgütlenmeleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkiye İdman Cemiyetleri İttifakı (TİCİ) | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türk Spor Kurumu (TSK) | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü (BTGM) | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gençlik ve Spor Bakanlığı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Spor Genel Müdürlüğü | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Spor Federasyonları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Spor Kulüpleri ve Sporda Gönüllü Yapılanmalar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Sporda Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerinin spor örgütlerindeki uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |