SYB307 Sporda Sosyal Psikoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB307
Ad Sporda Sosyal Psikoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Spordaki sosyal oluşumların psikolojik boyutunu açığa çıkartmak, sporda gruplar arası (seyirci-sporcu, hakem-seyirci, medya-seyirci, kulüp başkanları-seyirci, grup liderleri-seyirci) ilişkilerini analiz ve sentez edebilmektir.

Dersin İçeriği

Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi, Türkiyede Sosyal Psikoloji ve beklentiler. Grupların oluşmasına yol açan nedenler Sporda grup bütünlüğü Grup liderliği ve iletişim Gruplarda karar alma Sporda liderlik Liderlik kuramları Davranış üzerinde çevresel etkenler Sporda taraftar etkisi Sosyal kolaylaştırma Sporda saldırganlık Saldırganlık kuramları Saldırganlığın azaltılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1-KONGAR, Emre.; Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitapevi, İstanbul-1981. 2-TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. 3-ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. 4-ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. 5-ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998.

Notlar

1-KONGAR, Emre.; Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitapevi, İstanbul-1981. 2-TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. 3-ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. 4-ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. 5-ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisini bilir.
ÖÇ02 Öğrenci Sporda liderlik kavramını açıklar
ÖÇ03 Öğrenci Sporda Liderlik kuramları
ÖÇ04 Öğrenci Sporda saldırganlık kavramını ve saldırganlık kuramlarını ögrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiyede Sosyal Psikoloji ve beklentiler. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Grupların oluşmasına yol açan nedenler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sporda grup bütünlüğü Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Grup liderliği ve iletişim Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gruplarda karar alma Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sporda liderlik Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Liderlik kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Davranış üzerinde çevresel etkenler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sporda taraftar etkisi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sosyal kolaylaştırma Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sporda saldırganlık Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Saldırganlık kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Saldırganlığın azaltılması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:24