SBG226 Seminer

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBG226
Ad Seminer
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrenci Seminer,Konferans ,Toplantı,Tartışma,Sunum hazırlama, konusunu araştırmayı öğrenerek ,Hazırladığı sunumunu hazırlama , Makale hazırlamayı öğrenerek ,Topluluk karşısında konuşma yapabilir,Uzmanı olduğu konuda sunum bilgi verir ,Tez ,Tez sunumu için araştırma yapacak yeterlilik kazandırılır.

Dersin İçeriği

Seminer,Konferans ,Toplantı,Tartışma,Sunum nedir ,Sunum hazırlama, konusunu araştırmayı ,Hazırladığı sunumunu hazırlama,Makale nedir, Makale hazırlamayı öğrenme ,Topluluk karşısında konuşma yapma ,Uzmanı olduğu konuda sunum bilgi verme,Tez ,Tez sunumu için araştırma yapma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kılıç, O.ve Cinoğlu M. (2008) , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans Yayıncılık. TANRIÖĞEN, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. KÜÇÜK, O.(2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ekin Yayınevi.

Notlar

Kılıç, O.ve Cinoğlu M. (2008) , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans Yayıncılık. TANRIÖĞEN, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. KÜÇÜK, O.(2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ekin Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer kavramını açıklar.
ÖÇ02 Konferans Kavramını açıklar.
ÖÇ03 Toplantı kavramını açıklar.
ÖÇ04 Tartışma kavramını açıklar.
ÖÇ05 Hazırladığı sunumun power pointini sunar.
ÖÇ06 Makale hazırlama konusunda açıklama yapar.
ÖÇ07 Topluluk karşısında hazırladığı konu hakkında konuşma yapar.
ÖÇ08 Uzmanı olduğu konu da bilgi ve eğitim verir.
ÖÇ09 Tez sunumu için araştırma yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili etik değerleri uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer in ne olduğunu açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Konferans Kavramını açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Toplantının ne olduğunu açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Tartışmanın ne olduğunu açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Sunum nedir açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Sunum hazırlamayı açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Sunum konularını araştırır ve Hazırladığı sunumun power pointini sunar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav İşlenen tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Makaleyi açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Makale hazırlamayı açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Topluluk karşısında konuşma yapar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Uzmanlaştığı konuyu sunar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Uzmanı olduğu konuda bilgi ve eğitim verir. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Tez in ne olduğunu açıklar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Tez sunumu için araştırma yapar. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS