Genel Bilgi
Kod | SBG230 |
Ad | Çevre ve İnsan |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZUHAL SULTAN AKBABA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel ekoloji bilgisinin kavranarak topluma genel kültür kazandıracak çevre bilgilerinin verilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
İnsan ve diğer canlıların varlığını tehdit edebilecek unsurların incelenmesi ve çareleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akbaba, Z. Ders notu
Notlar
Akbaba, Z. Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders sonunda, Temel ekoloji bilgisi kavranır |
ÖÇ02 | Bu ders sonunda, Yaşadığımız çevre kavranır |
ÖÇ03 | Bu ders sonunda, Çevre ve sağlık ilişkisi kavranır |
ÖÇ04 | Bu ders sonunda, Doğal çevre ve önemi öğrenilir |
ÖÇ05 | Bu ders sonunda, Yapay çevre ve önemi öğrenilir |
ÖÇ06 | Bu ders sonunda, Sosyal çevre ile ilgili bilgiler öğrenilir |
ÖÇ07 | Bu ders sonunda, Afetleri ve çevreyle ilişkilerini bilir |
ÖÇ08 | Bu ders sonunda, Nüfus hareketlerini öğrenir |
ÖÇ09 | Bu ders sonunda, Ekosistemi kavrar |
ÖÇ10 | Bu ders sonunda, İnsanın ekosistem içerisindeki yerini öğrenir |
ÖÇ11 | Bu ders sonunda, İnsan sağlığına zarar veren çevre kirliliğini bilir |
ÖÇ12 | Bu ders sonunda, İnsanın doğaya nasıl zarar verdiğini bilir |
ÖÇ13 | Bu ders sonunda, Doğal hayat hakkında bilgiyi öğrenir |
ÖÇ14 | Bu ders sonunda, Sağlık ve çevre ilişkisini bilir |
ÖÇ15 | Bu ders sonunda, Canlıya zarar verebilecek ortamın nasıl ortadan kaldırılacağını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji tanımı | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
2 | Fiziksel çevre | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
3 | Güneş ve sıcak-soğuk kavramları | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
4 | Su ve toprak kavramı | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
5 | Madde döngüleri | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
6 | Biyolojik çevre | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
7 | Ekolojik piramitler | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
8 | Ara Sınav | Dönem içi çalışmaların tekrarı | |
9 | Ekolojik değişimler | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
10 | Yaşadığımız çevre ve kaynaklar | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
11 | Çevre ve sağlık | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
12 | Su, hava, toprak, besin kirliliği | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
13 | Yapay çevre | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
14 | Sosyal çevre, aile, toplum,nüfus hareketleri | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
15 | Bozulan çevrenin yeniden düzeltilmesi | Konuyla ilgili kaynakların ders öncesi taranması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi bütün konuların tekrarı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi bütün konuların tekrarı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |