Genel Bilgi
Kod | BMM403 |
Ad | Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tasarım |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUTLU AVCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, spesifik bir konuda araştırma yaparak bütünlüklü bir çalışma ortaya koymasını sağlamak
Dersin İçeriği
İçerik tezin konusuna bağlıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenmektedir
Notlar
İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenmektedir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik ve ticari tıbbi cihaz verilerini araştırır. |
ÖÇ02 | Yapılmış çalışmaları inceler, analiz eder ve derler. |
ÖÇ03 | Bütünlüklü bir bilimsel metin hazırlar. |
ÖÇ04 | Mühendislik literatürünü taramayı bilir. |
ÖÇ05 | Çalışma planlamasını ve takibini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu Seçimi | Gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Konu üzerinde çalışma 1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Konu üzerinde çalışma 2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Konu üzerinde çalışma 3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Konu üzerinde çalışma 4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Konu üzerinde çalışma 5 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Konu üzerinde çalışma 6 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Rapor ve sunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konu üzerinde çalışma 7 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Konu üzerinde çalışma 8 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Konu üzerinde çalışma 9 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Konu üzerinde çalışma 10 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Konu üzerinde çalışma 11 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Konu üzerinde çalışma 12 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Konu üzerinde çalışma 13 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |