Genel Bilgi
Kod | OT107 |
Ad | Tarımsal Ekoloji |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Amacı
Doğal ve tarımsal ekosistemleri oluşturan ekolojik faktörlerin küresel değişimler paralelinde kavranması ve tarımsal faaliyetlerin sürdürülebilirlik esasına dayalı olarak planlanmasına yönelik temel ilkelerin benimsenmesi.
Dersin İçeriği
Ekolojik tanım ve kavramlar, doğal ve tarımsal ekosistemler, iklim-tarım ilişkisi, tarım-toprak ilişkisi, toprak verimliliği ve mikroorganizmalar, tarımsal üretimde biyotik ve abiyotik stres faktörleri, küresel iklim değişimi, çevresel sorunlar, fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği, kuraklık, geleneksel ve alternatif tarım sistemleri, kirlilik, sürdürülebilirlik, erozyon
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal Ekolojiyi tanır. |
ÖÇ02 | Doğal ve tarımsal ekolojik sistemleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Konvansiyonel üretim sistemi ile alternatif üretim sistemlerini analiz eder. |
ÖÇ04 | Küresel iklim değişiminin tarımsal faaliyetler üzerindeki olası etkileri konusunda kendini ifade eder. |
ÖÇ05 | Atmosferi tanır. |
ÖÇ06 | İlkim bilgisini öğrenir. |
ÖÇ07 | Sıcaklığın önemini kavrar. |
ÖÇ08 | Bitkiler için yarayışlı suyu öğrenir. |
ÖÇ09 | Rüzgarın bitkilere olan yararlarının ve zararlarını öğrenir. |
ÖÇ10 | Su kaynaklarımızı öğrenir. |
ÖÇ11 | Nemin önemini kavrar. |
ÖÇ12 | Işığın bitkiler üzerinde ki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ13 | Suyun tarıma olan faydalarının öğrenir. |
ÖÇ14 | Toprağın önemini kavrar. |
ÖÇ15 | Toprak tiplerini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tarımsal ekolojinin tanımı | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ekolojik tanım ve kavramlar | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekosistem kavramı ve agroekosistemler | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çevresel faktörler ve stres kavramı | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İklim-tarım ilişkisi, iklim grupları | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Küresel iklim değişimi, çevre sorunları ve kirliliği | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Işık ve sıcaklığın tarım üzerine etkiler, iYağışlar, kuraklık | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarım-toprak ilişkisi, toprak faktörleri | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Toprak verimliliği, erozyon | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Solunum | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Konvansiyonel tarım sistemleri | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | alternatif tarım sistemleri | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | işlenen konuların değerlendirmesi ve öğrenci görüşleri | farklı kaynaklardan yararlanılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |