Genel Bilgi
Kod | SYB124 |
Ad | Genel Ekonomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, iktisat ile ilgili temel kavramları öğreterek, iktisadi konular hakkında analiz etme yeteneğini geliştirebilmek, teorik bulguların Türkiye örnekleriyle zenginleştirilmesi yoluyla bir spor yöneticisi adayının iktisadi düşünüş, yorumlama ve ihtiyaç duyduğunda konuları derinlemesine inceleyebilme yeteneği kazandırabilmektir.
Dersin İçeriği
Ekonomik problemler ve ekonominin doğası ile ilgili temel bilgiler sağlamak. Bu kapsamda ağırlıklı olarak mikro iktisadi konulara temas edilecek, birey, firma ve endüstri gibi küçük ölçekli ekonomik birimlerin iktisadi davranışları incelenecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İktisada Giriş, Zeynel Dinler
Notlar
Ders powerpoint sunumu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ02 | Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
ÖÇ03 | Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
ÖÇ04 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ05 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ06 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
ÖÇ07 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ08 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
ÖÇ09 | Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ10 | Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
ÖÇ11 | Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
ÖÇ12 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
ÖÇ13 | Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
ÖÇ14 | Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
ÖÇ15 | Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi İle ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekonomi biliminin temelleri ve felsefesi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ekonominin yeri ve önemi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ekonomi biliminin temel alanları ve önemi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Talep nedir talebi etkileyen faktörler nelerdir | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Talebin tahminleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Arz ve arzı etkileyen faktörler | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Arz ve talep esnekliği | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ara sınav | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Fiyatın belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Esneklik, talep arz dengesi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tüketici fayda maksimizasyonu | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üretim fonksiyonu, kısa dönem-uzun dönem ayırımı | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Maliyet, fırsat maliyeti, kısa dönemde maliyet, uzun dönemde maliyet | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kar maksimizasyonu | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |