Genel Bilgi
Kod | SYB108 |
Ad | Spor Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya'da ve Türkiye'de sporun tarihsel gelişimini ve antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dogal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye de sporun tarihisel gelişimi, antik ve modern olimpiyatlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders sunuları
Notlar
Alpman C. (2001) Beden Eğitimi ve Spor Çağlar Boyunca Gelişimi, GSGM Yayınları. Koryürek. C.E. (2003) Olimpiyadlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci spor kavramını tanımlar ve spor olgusunun ortaya çıkışını açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini yorumlar |
ÖÇ03 | Öğrenci Eski Uygarlıklarındaki sporları açıklar |
ÖÇ04 | Öğrenci Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar |
ÖÇ05 | Öğrenci Modern Olimpiyat Oyunlarının olaylarını ve tarihlerini belirtir |
ÖÇ06 | Öğrenci Türkiye'de sporun ve olimpiyatların gelişimini değerledirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarih Çağları ve Spor | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İlk Sporlar ve Eski Uygarlıklarda Spor | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eski Uygarlıklarda Spor | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Antik Yunan'da Spor ve Sporu Tanımlama Yaklaşımları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Antik Olimpiyat Oyunları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Modern Olimpiyat Oyunları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | 1896-1900-1904-1908 Olimpiyatları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1912-1920-1924 Olimpiyatları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 1932 -1936-1948 Olimpiyatları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 1960 -1968-1972-1988 Olimpiyatları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | 2008-2012-2016 Olimpiyatları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Selim Sırrı Tarcan ve Spora Katkıları | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye'nin Olimpiyatlara Adaylık Süreci | Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |