SYB108 Spor Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB108
Ad Spor Tarihi
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR


Dersin Amacı

Dünya'da ve Türkiye'de sporun tarihsel gelişimini ve antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Dogal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye de sporun tarihisel gelişimi, antik ve modern olimpiyatlar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders sunuları

Notlar

Alpman C. (2001) Beden Eğitimi ve Spor Çağlar Boyunca Gelişimi, GSGM Yayınları. Koryürek. C.E. (2003) Olimpiyadlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci spor kavramını tanımlar ve spor olgusunun ortaya çıkışını açıklar
ÖÇ02 Öğrenci sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini yorumlar
ÖÇ03 Öğrenci Eski Uygarlıklarındaki sporları açıklar
ÖÇ04 Öğrenci Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar
ÖÇ05 Öğrenci Modern Olimpiyat Oyunlarının olaylarını ve tarihlerini belirtir
ÖÇ06 Öğrenci Türkiye'de sporun ve olimpiyatların gelişimini değerledirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarih Çağları ve Spor Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İlk Sporlar ve Eski Uygarlıklarda Spor Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eski Uygarlıklarda Spor Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Antik Yunan'da Spor ve Sporu Tanımlama Yaklaşımları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Antik Olimpiyat Oyunları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Modern Olimpiyat Oyunları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
7 1896-1900-1904-1908 Olimpiyatları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 1912-1920-1924 Olimpiyatları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
10 1932 -1936-1948 Olimpiyatları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
11 1960 -1968-1972-1988 Olimpiyatları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
12 2008-2012-2016 Olimpiyatları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
13 Selim Sırrı Tarcan ve Spora Katkıları Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
14 Türkiye'nin Olimpiyatlara Adaylık Süreci Ders notu ve ilgili kaynakları okuma, ödev için sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS