Genel Bilgi
Kod | SYB276 |
Ad | Takım Sporları 2 (Korfbol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin Korfbol sporunu teorik ve uygulamalı olarak öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini Korfbol oyunu ile ilgili temel kavramlar, oyun alanı özellikleri, oyun kuralları ve uygulama oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Dünya'da ve Türkiye'de korfbolun gelişimini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, Korfbol oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Korfbol ile ilgili temel becerileri bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, Korfbol ile ilgili taktikleri bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, taktik ve beceri uygulamaları yapar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, savunma sistemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, savunma sistemlerini uygular. |
ÖÇ08 | Öğrenci, Korfbolda hücum sistemlerini bilir. |
ÖÇ09 | Öğrenci, Korfbolda hücum sistemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Korfbolun Tanımı, Dünya'da ve Türkiye'de gelişimi | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pas çalışmaları | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Şut çalışmaları | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Turnike çalışmaları | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Penaltı çalışmaları | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Savunma çalışmaları | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Hücum çalışmaları | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Oyuncular hakkında bilgi | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ribaunt çalışmaları | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hücum sistemleri | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Savunma sistemleri | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Korfbol maçı izlenmesi | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Konuların genel tekrarı | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Maç uygulaması | Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |