YBS206 İnsan Hakları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBS206
Ad İnsan Hakları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR


Dersin Amacı

Demokrasi ve insan hakları konusunda bilgi ve olumlu tutum kazandırmak.

Dersin İçeriği

Demokrasi ve insan hakları konusunda genel bilgiler. Demokrasi, insan hakları ve anayasada yer alan hak ve özgürlükler. İnsan haklarına ilişkin uluslararası belgeler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kemal Gözler; İnsan Hakları Hukukuna Giriş Ionna Kuçuradi; İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları

Notlar

Kemal Gözler; İnsan Hakları Hukukuna Giriş Ionna Kuçuradi; İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Demokrasi kavramını tanımlar.
ÖÇ02 İnsan Hakları ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Demokrasi ve insan hakları kavramlarını tartışır
ÖÇ04 İnsan hakları tarihini tanır.
ÖÇ05 Çoğulculuk ve katılımcılığın demokrasi için önemini kavrar.
ÖÇ06 Anayasadaki temel hak ve özgürlükleri tanır.
ÖÇ07 Hukuk devletini açıklar
ÖÇ08 Yargı bağımsızlığının demokrasi ve insan hakları için önemini kavrar
ÖÇ09 Sosyal devleti açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Giriş Öğrencinin var olan bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Demokrasi kavramının açıklanması Gerekli okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Demokrasinin tarihsel gelişimi Gerekli okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çoğulcu ve katılımcı demokrasi anlayışı Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Güncel örnekler ile tartışma Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Devlet ve hükümet biçimlerinin demokrasinin işleyişine etkileri Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Demokrasi konusunu bitiriş ve çözüm arayışları Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnsan hakları kavramının açıklanması Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İnsan hakları tarihi I Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan hakları tarihi II Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Anayasal hak ve özgürlükler Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hukuk devleti, demokrasi, haklar ve özgürlükler Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yargı bağımsızlığı, demokrasi, haklar ve özgürlükler Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sosyal devlet anlayışı, demokrasi, haklar ve özgürlükler Gerekli okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS