Genel Bilgi
Kod | YBS206 |
Ad | İnsan Hakları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Demokrasi ve insan hakları konusunda bilgi ve olumlu tutum kazandırmak.
Dersin İçeriği
Demokrasi ve insan hakları konusunda genel bilgiler. Demokrasi, insan hakları ve anayasada yer alan hak ve özgürlükler. İnsan haklarına ilişkin uluslararası belgeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kemal Gözler; İnsan Hakları Hukukuna Giriş Ionna Kuçuradi; İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları
Notlar
Kemal Gözler; İnsan Hakları Hukukuna Giriş Ionna Kuçuradi; İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Demokrasi kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | İnsan Hakları ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarını tartışır |
ÖÇ04 | İnsan hakları tarihini tanır. |
ÖÇ05 | Çoğulculuk ve katılımcılığın demokrasi için önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Anayasadaki temel hak ve özgürlükleri tanır. |
ÖÇ07 | Hukuk devletini açıklar |
ÖÇ08 | Yargı bağımsızlığının demokrasi ve insan hakları için önemini kavrar |
ÖÇ09 | Sosyal devleti açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Giriş | Öğrencinin var olan bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Demokrasi kavramının açıklanması | Gerekli okumaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Demokrasinin tarihsel gelişimi | Gerekli okumaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çoğulcu ve katılımcı demokrasi anlayışı | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Güncel örnekler ile tartışma | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Devlet ve hükümet biçimlerinin demokrasinin işleyişine etkileri | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Demokrasi konusunu bitiriş ve çözüm arayışları | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İnsan hakları kavramının açıklanması | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İnsan hakları tarihi I | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İnsan hakları tarihi II | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Anayasal hak ve özgürlükler | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hukuk devleti, demokrasi, haklar ve özgürlükler | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yargı bağımsızlığı, demokrasi, haklar ve özgürlükler | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sosyal devlet anlayışı, demokrasi, haklar ve özgürlükler | Gerekli okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |