Genel Bilgi
Kod | YBS210 |
Ad | Yaşam Kalitesi ve Egzersiz Reçetesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ÖZGÜR GÜNAŞTI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ÖZGÜR GÜNAŞTI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Egzersizin vücuttaki etkilerini kavramak, farklı gruplarda egzersiz seçimlerinin önemini anlamak
Dersin İçeriği
Egzersiz ve antrenman bilgisi, fizyolojik esaslar, kişiye özel egzersiz planlamaları, istirahat metabolik hız, obezite ve egzersiz, farklı gruplarda egzersiz uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4.
Notlar
1. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 2. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 3. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egzersizin vücuttaki etkilerini fizyolojik esaslarıyla bilmek |
ÖÇ02 | İstirahat metabolik hızı,nasıl ölçüldüğü ve kişilere olan katkısının ne olacağının bilinmesi |
ÖÇ03 | Obezitenin sınıflaması ve egzersiz ve beslenme bileşenlerinin bilinmesi |
ÖÇ04 | Sakatlıklarda uygulanması gereken egzersiz modelleri |
ÖÇ05 | Performans uygulamaları |
ÖÇ06 | Laktik asit, maksimal oksijen kullanımı ve sporcu takibi |
ÖÇ07 | Hasta gruplarında egzersiz planlaması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji, Metabolizma | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dayanıklılık ve Kuvvet Sporları | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dayanıklılık ve Kuvvet Sporları II | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Antrenmanda Meydana Gelen Değişiklikler | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Antrenmana uyum | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Su içi egzersizler | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Enerji dengesi ve bazal metabolizma | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antropometrik ölçümler | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Antropometrik ölçümlerin yorumlanması | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sıcak Ortamda Egzersiz | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sıvı, elektrolit dengesi | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Doping | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Doping kontrol süreci | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Power point sunu ve interaktif yöntem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |