Genel Bilgi
Kod | SYB320 |
Ad | Treking |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin treking i hem teori hem de uygulamalı olarak öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini treking ile ilgili teorik bilgiler ve uygulama oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, treking kavramını bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, doğa bilinci kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Treking in fiziksel ve ruhsal yeterliliğe etkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, işbirliği ve takım ruhunu geliştirir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, Treking malzemelerini kullanmayı bilir. |
ÖÇ06 | Öğrenci, Treking öncesi, esnasında ve sonrasında yapılacakları açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, hava koşullarına göre nasıl davranacağını bilir. |
ÖÇ08 | Öğrenci, yönleri bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Treking in tanımı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Treking öncesinde yapılması gerekenler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Treking uygulaması sırasında yapılacaklar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Treking sonrasında yapılacaklar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Treking için gereken malzemeler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sırt çantası içinde bulunması gereken malzemeler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Treking uygulaması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Treking ayakkabısının özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uyku tulumlarının özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Treking uygulaması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çadırlar ve özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yön saptama yöntemleri ve pusula kullanımı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Treking esnasında karşılaşıbilecek hava sorunları | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Treking uygulaması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |