SYB320 Treking

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB320
Ad Treking
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TURAN ARI


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin treking i hem teori hem de uygulamalı olarak öğrenmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini treking ile ilgili teorik bilgiler ve uygulama oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, treking kavramını bilir.
ÖÇ02 Öğrenci, doğa bilinci kazanır.
ÖÇ03 Öğrenci, Treking in fiziksel ve ruhsal yeterliliğe etkisini açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci, işbirliği ve takım ruhunu geliştirir.
ÖÇ05 Öğrenci, Treking malzemelerini kullanmayı bilir.
ÖÇ06 Öğrenci, Treking öncesi, esnasında ve sonrasında yapılacakları açıklar.
ÖÇ07 Öğrenci, hava koşullarına göre nasıl davranacağını bilir.
ÖÇ08 Öğrenci, yönleri bulur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Treking in tanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Treking öncesinde yapılması gerekenler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Treking uygulaması sırasında yapılacaklar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Treking sonrasında yapılacaklar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Treking için gereken malzemeler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sırt çantası içinde bulunması gereken malzemeler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Treking uygulaması konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Treking ayakkabısının özellikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Uyku tulumlarının özellikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Treking uygulaması konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Çadırlar ve özellikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Yön saptama yöntemleri ve pusula kullanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Treking esnasında karşılaşıbilecek hava sorunları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Treking uygulaması konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS