Genel Bilgi
Kod | MV272 |
Ad | Türkiye Ekonomisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste ekonomik açıdan Osmanlı İmparatorluğunun son yılları ve Türkiye Cumhuriyetindeki ekonomik olayların öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu ders Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze Türkiye'deki gelişmelerin iktisadi yansımalarının iktisat politikaları; büyüme, sanayileşme, dış ticaret gibi temel ekonomik göstergeler ve gelir dağılımındaki değişimler açısından incelenmesini içerir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkiye Ekonomisi, Hüseyin Şahin
Notlar
Türkiye Ekonomisi, AÖF
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Açık ve kapalı ekonomi, ithal ikameci politika, özelleştirme, küreselleşme, korumacılık, devletçilik gibi iktisadi terimler çerçevesinde Türkiye ekonomisini analiz eder. |
ÖÇ02 | Milli gelir, gelir dağılımı, işsizlik, enflasyon, ekonomik büyüme gibi ekonomik göstergelerle Türkiye ekonomisinin yapısını inceler. |
ÖÇ03 | Türkiye nin uluslararası düzeyde yürüyen iktisadi ilişkilerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisinde yaşanan krizleri neden ve sonuç açısından tartışır, farklı politikaları, kalkınma planlarını tanır ve sorgular. |
ÖÇ05 | Üç temel sektördeki gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ06 | Türkiye ekonomisindeki yapısal dönüşümü dönemlere göre tanımlar |
ÖÇ07 | Türkiye’deki ekonomik krizleri ve alınan istikrar kararlarını açıklar |
ÖÇ08 | Türkiye’nin ekonomik göstergelerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları listeler | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar(işe alma-işten ayrılma). | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, önemini açıklar, düzenler, saklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri yorumlayarak değerlendirir, sorunları analiz eder ve belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması yapıp, sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazışma yapar, bilgileri depolar, depolanmış bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı ve dersle ilgili genel açıklamalar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1923-1938 Türkiye Ekonomisi: Yeni Bir Ülke ve Ekonominin İnşası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1939-1950: İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 1950-1961: Liberalleşme ve Dünya Ekonomisine Entegre Olma Çabaları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1962-1980: İthal İkameci Sanayileşme Modeli Uygulaması ve Sonuçları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 1980-1990: 24 Ocak 1980 Kararları ve Türkiyenin Ekonomik Serbestleşme ve İhracata Yönelik Sanayileşme Deneyimi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 1990lı Yıllarda Türkiye Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme soruları hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Krizler ve Türkiye Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 2001 Krizi ve Güçlü Ekonomiye Geçiş Programı | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiyede Sanayi Sektörü | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiyede Tarım Sektörü | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye Ekonomisinde Bankacılık ve Finans Sektörlerinin Gelişimi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye Ekonomisinin Güncel Problemleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Geleceğe Dönük Planlar, Yaklaşımlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |