Genel Bilgi
Kod | LTS104 |
Ad | Gıda Güvenliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. TÜZÜN AYTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. TÜZÜN AYTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda güvenliği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Gıda güvenliğinde biyolojik, fiziksel, kimyasal tehlikeler ve bu tehlikelerin önlenmesi; gıdaların satın alınması, taşınması, depolanması, işlenmesi; katkı maddeleri ve kalite kontrol sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
GIDA GÜVENLİĞİNİN TEMEL PRENSiPLERİ (T.C.Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2385)
Notlar
GIDA GÜVENLİĞİNİN TEMEL PRENSiPLERİ (T.C.Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2385)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel besin maddelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Besin güvenliği ile ilgili temel kavramları bilir |
ÖÇ03 | Besin güvenliğini bozan etmenleri belirler |
ÖÇ04 | Kalite güvence sistemlerini bilir |
ÖÇ05 | Katkı maddelerini tanımlar |
ÖÇ06 | Gıda muhafaza yöntemleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda Güvenliğine Giriş | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Gıda güvenliğinde biyolojik, fiziksel, kimyasal tehlikeler ve bu tehlikelerin önlenmesi, | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gıda güvenliğinde biyolojik, fiziksel, kimyasal tehlikeler ve bu tehlikelerin önlenmesi, 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gıda güvenliğinde biyolojik, fiziksel, kimyasal tehlikeler ve bu tehlikelerin önlenmesi, 3 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gıdaların satın alınması, taşınması, depolanması, işlenmesi | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Gıdaların satın alınması, taşınması, depolanması, işlenmesi 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Gıdaların satın alınması, taşınması, depolanması, işlenmesi 3 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalite Güvence Sistemleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kalite Güvence Sistemleri 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Katkı maddeleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Katkı maddeleri 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Gıda Muhafazası | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Gıda Muhafazası 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |