Genel Bilgi
Kod | FRAZ304 |
Ad | Fransız Kültürü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NURAN ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Birbirini tamamlayan dil ve kültür ilişkileri içinde, Fransız kültürü konusunda temel bilgiler edinme
Dersin İçeriği
Fransız tarihi ve çağdaş Fransız kültürü konusunda temel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Carlo, C. & Causa, M. (2010). Civilisation progressive du français - Niveau débutant. Paris : Clé International Noutchié Nikje, J. (2019). Civilisation progressive de la francophonie - Niveau débutant (A1). Paris : Clé International Noutchié Nikje, J. (2019). Civilisation progressive de la francophonie - Niveau intermédiaire (A2/B1). Paris : Clé International Steele, R. (2012). Civilisation progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1). Paris : Clé International
Notlar
Pécheur, J. (2021). Civilisation progressive du français - Niveau avancé (B2/C1). Paris : Clé International
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, Fransa haritası üzerine komşu ülkeleri, dağlar, ırmak, deniz, bölge ve önemli şehirler yerleştirir |
ÖÇ02 | Öğrenciler, örneklere dayanarak Fransa nın önemli ekonomik sektörlerini sıralar |
ÖÇ03 | Öğrenciler, Fransa nüfusunun önemli özelliklerini anlatır |
ÖÇ04 | Öğrenciler, Fransız tarihinin önemli dönemleri, olayları ve tarihlerini açıklar |
ÖÇ05 | Öğrenciler, dünyada Fransızca ve Fransanın önemini açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenciler, Fransız siyasi sistemini anlatır |
ÖÇ07 | Öğrenciler, Fransız eğitim sistemini anlatır |
ÖÇ08 | Öğrenciler, Fransız medyaları tanıtır |
ÖÇ09 | Öğrenciler, Fransızların günlük hayatı ve bazı davranışlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fransız coğrafyası | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fransız nüfusu | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Frankofoni dünyası | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fransız ekonomisi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Fransız tarihi 1 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fransız tarihi 2 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Fransız takviminde önemli günler | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fransız siyasi sistemi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fransız medyası | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eğitim sistemi ve tatiller | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fransız mutfağı | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bir bölge örneği: film gösterisi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ders değerlendirilmesi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |