FRAZ403 İkinci Yabancı Dil 3

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ403
Ad İkinci Yabancı Dil 3
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EBRU GENÇ


Dersin Amacı

Çocukların öğrenme stratejilerini,çocuklara Fransızca öğretiminde uygulanacak sınıf içi yöntem ve teknikleri;oyun, şarkı ve görsel araçların geliştirilmesini ve kullanılmasını öğretmek.

Dersin İçeriği

Çocuklara yabancı dil öğretiminde teknik ve yöntemleri öğretmek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Rotgé, W. (2013). Maîtriser la grammaire anglaise à l'écrit et à l’oral : pour mieux communiquer à l'écrit et à l'oral - Lycée et université (B1-B2). Paris : Hatier Collecchia, F. (2013). Anglais Entraînement et Auto-Évaluation Spécial Oral B1-B2 Compréhension Expression Compétences. Paris : Ellipse Fasquel, M.-H. (2011). Anglais Compréhension & Expression Écrite B1-B2. Paris : Ellipse

Notlar

Djedje, F. (2022). Remise à niveau en anglais : L'essentiel des points à maîtriser en grammaire (B2). Paris : Ellipse


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birinci yabancı dil öğreniminde edindikleri becerileri kullanarak ikinci bir yabancı dil öğrenir
ÖÇ02 İkinci yabancı dilde okuma becerisi gösterir
ÖÇ03 İkinci yabancı dilde yazma becerisi gösterir
ÖÇ04 İkinci yabancı dilde konuşma becerisi gösterir
ÖÇ05 İkinci yabancı dilde dinleme becerisi gösterir
ÖÇ06 2. Yabancı dilde dilbilgisel konuları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Birinci ve İkinci dil öğrenme arasındaki ilişkiler Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Bir okuma parçası üzerinden kelime bilgisi ve okuduğunu anlama 1 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Bir okuma parçası üzerinden kelime bilgisi ve okuduğunu anlama 2 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Bir okuma parçası üzerinden kelime bilgisi ve okuduğunu anlama 3 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Bir okuma parçası üzerinden kelime bilgisi ve okuduğunu anlama 4 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Bir okuma parçası üzerinden kelime bilgisi ve okuduğunu anlama 5 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bir okuma parçası üzerinden kelime bilgisi ve okuduğunu anlama 6 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir şarkı üzerinden duyduğunu anlama 1 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Bir şarkı üzerinden duyduğunu anlama 2 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Bir şarkı üzerinden duyduğunu anlama 3 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Yazma becerisi için serbest bir konuda kompozisyon yazma 1 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Yazma becerisi için serbest bir konuda kompozisyon yazma 2 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Yazma becerisi için serbest bir konuda kompozisyon yazma 3 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Yazma becerisi için serbest bir konuda kompozisyon yazma 4 Öğretim elemanın ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS