Genel Bilgi
Kod | SD0499 |
Ad | Endüstriyel Hammaddelerin Yaşamımızdaki Önemi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Geçmişten günümüze yaşantımızda kullandığımız bir çok materyalin yapımında kullanılan Kayaç ve minerallerin hakkında bilgi vermek ve bu konuda farkındalılık yaratmaktır.
Dersin İçeriği
jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, Endüstride kullanım yerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yoktur
Kaynaklar
Endüstriyel Hamaddeler Sezai Kırıkoğlu İTÜ yayaınları 1990. Power point sunumlar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji nedir, mineral, kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | minerallerin günlük yaşantımıza etkileri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Endüstriyel hammadde kavramlarını bilir |
ÖÇ04 | kayaç türlerini ve döngüsünü bilir |
ÖÇ05 | Kayaçların günlük yaşantımıza etkileri hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeoloji , kayaç, mineral nedir, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Süs taşları, Bazalt ve diyabaz, bentonit | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispa | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kireçtaşı ve dolomit | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | ,Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | ;Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pomza oluşumu, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kum, çakıl | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Magnezit | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Cam | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Seramik | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bor | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |