ELH239 Analog Haberleşme

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELH239
Ad Analog Haberleşme
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI


Dersin Amacı

Öğrencilerin, analog haberleşme sistemlerini tanınması, tasarlaması, kullanması ve bu sistemlerle ilgili problemlerin çözüm becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Haberleşme sistemlerinde iletişimi etkileyen gürültü kaynakları, sinyal-gürültü oranı, gürültü faktörü, periyoik sinyallerin fourier analizi, genlik mosülasyonu, frekans modülasyonu, faz modülayonu, PLL devreleri ve frekans katlayıcılar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-) Analog Haberleşme, Ahmet H. KAYRAN, Birsen Yayınevi, 2002. 2-) Haberleşme Sistemlerine Giriş, P H Smale, Çeviri: Yrd.Doç.Dr.Osman PARLAKTUNA, MEB Yayınları, 1997. 3-) Analog ve Sayısal İletişim, Hwei P.HSU, Çeviri: Dr. Erkan AFACAN, Nobel Yayın Dağıtım, 2003.

Notlar

Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haberleşme türlerini ve temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Enformasyon, bant genişliği, işaret gürültü oranı ve haberleşmenin kalitesine etki eden faktörleri açıklar.
ÖÇ03 Haberleşme sistemlerinde sinyallerin frekans analizi ilkelerini açıklar.
ÖÇ04 Genlik modülasyonunun temel ilkelerini ve sağladığı faydaları açıklar.
ÖÇ05 Genlik modülasyonu çeşitlerini, matematiksel ifadelerini ve devrelerini açıklar.
ÖÇ06 Genlik modülasyonlu(AM) devrelerin tasarım ve kurulumunu yapar.
ÖÇ07 Genlik modülasyonlu sinyallerin demodülasyonu ile ilgili temel bilgileri açıklar.
ÖÇ08 Frekans ve faz modülasyonunun temel ilkelerini ve sağladığı faydaları açıklar.
ÖÇ09 Frekans modülasyonu çeşitlerini, matematiksel ifadelerini ve devrelerini açıklar.
ÖÇ10 Frekans modülasyonu(FM) devrelerinin tasarım ve kurulumunu yapar.
ÖÇ11 Genlik ve Frekans demodülatör devrelerinin kurulumunu yapar.
ÖÇ12 Genlik, Faz ve Frekans modülasyonlu vericilerin karakteristik farklarını ve kullanım alanlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sinyallerin frekans spektrumu. Fourier analizi. Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Gürültü analizi. Gürültü seviyesi hesaplamaları. Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Genlik Modülasyonu ve çeşitleri Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Genlik Modülasyonu devreleri Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Çift yan bantlı ve tek yan bantlı genlik modülasyonu Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Artık Yan Bant (AYB) Modülasyonu Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Genlik demodülasyonu ve devreleri Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav Dersle ilgili kaynakların okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Frekans Modülasyonu matematiksel analizi Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Frekans Modülasyonu devreleri Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Frekans demodülasyonu devreleri Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Faz Modülasyonu Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
13 Faz kilitlemeli döngü (PLL) Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Faz kilitlemeli döngü (PLL) devreleri Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Frekans çoğaltıcılar Dersle ilgili kaynakların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersle ilgili kaynakların okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersle ilgili kaynakların okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS