Genel Bilgi
Kod | BAT134 |
Ad | İyi Tarım Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin, çevre, insan ve hayvan sağlığını gözeterek, doğal kaynakları koruyarak, gıda güvenliği, izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik bilinci ile gerçekleştirilecek tarımsal üretim için gerekli iyi tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmeleri, uygun yöntemleri tavsiye edebilme ve uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Gıda Güvenliği, İzlenebilirlik, sürdürülebilirlik, Yönetmelikler, Sertifikalandırma, EUREP-GAP, Bitki Koruma Açısından İyi Tarım Uygulamaları,. İyi Tarım Uygulama Tavsiye ve Örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarım ve Orman Bakanlığı mevzuatları
Notlar
online ders notları acikders ankara edu tr course
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İyi tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilir. |
ÖÇ02 | İyi tarım uygulamalarının neler olduğunu kavrayabilir. |
ÖÇ03 | İyi tarım uygulamalarını tavsiye edebilir. |
ÖÇ04 | İyi tarım uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
ÖÇ05 | Konuyla ilgili rapor ya da proje düzenleyebilir. |
ÖÇ06 | konuyla ilgili proje ve raporları değerlendirebilir. |
ÖÇ07 | İyi tarımda sertifikalandırmanın önemini anlar. |
ÖÇ08 | sürdürülebilir tarım uygulamalarında iyi tarımın amacını ve önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İyi Tarım Uygulamalarının tanımı, önemi ve kapsamı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İyi Tarım Uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler ve temel prensipler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gıda güvenliği, sürdürülebilirlik ve izlenebilirlik kavramları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sertifikalandırma ve üreticilerin uymak zorunda olduğu protokoller | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bitki koruma açısından iyi tarım uygulamaları 1. kısım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitki koruma açısından iyi tarım uygulamaları 2. kısım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bitki koruma açısından iyi tarım uygulamaları 3. kısım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İyi Tarım Uygulama Tavsiyeleri 1 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İyi Tarım Uygulama Tavsiyeleri 2 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İyi Tarım Uygulama Örnekleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sertifikalandırma kuruluşlarının dünü bugünü geleceği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İyi tarım uygulamalarının üreticilere, perakendecilere ve tüketicilere yararları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | iyi tarım ile ilgili yapılmış bilimsel araştırma makalelerine yer verilmesi 1 | Bilimsel makale araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | iyi tarım ile ilgili yapılmış bilimsel araştırma makalelerine yer verilmesi 2 | Bilimsel makale araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |