Genel Bilgi
Kod | BAT136 |
Ad | Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı İnsanların yerleşik bir yaşama başlamasında ve medeniyetlerin kurulmasında esas unsur olan tohumluğun elde edilmesi ve sertifikasyon işlemlerinin nasıl yapılacağı konularında öğrencilerin bilgilendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Öğrencilere Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyonun Kanun ve yönetmelikleri, tohumluk testleri ve uygulamaları ile kalite kontrolü ve sertifikalandırma işlemini öğretmek, tohumlukların pazara hazırlanması, işlenmesi ve etiketlenmesi işlemleri hakkında bilgi vermek, çeşit tescili ve önemini öğretmek, Türkiye tarımında tohumluk sorunları ve çözüm önerilerini tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şehirali, S.(2002). Tohumluk ve Teknolojisi. Edirne: Trakya Ü. Ziraat Fak. Yay
Notlar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohumluk kontrol ve sertifikasyonu ile Çeşit tescili hakkında kanun ve yönetmelikleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Uluslar arası tohum kuruluşları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Tohumda canlılık testlerini ve uygulanışını öğrenir. |
ÖÇ04 | Çiftçimize tohumluk konusunda yardımcı olacak bilgilere sahip olacaklardır. |
ÖÇ05 | Tohumlukların pazara hazırlanmasını öğrenir. |
ÖÇ06 | Tohumlukların işlenmesi ve etiketlenmesi öğrenir. |
ÖÇ07 | Tohumluklarda çeşit ayırım yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ08 | Tohumluklarda nem analizini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tohumculuk Kanunu, Yönetmelik Değişiklikleri Kimler Tohumluk Üretebilir | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyonu Tarla Kontrolu (Tarla kontrolunun amacı, Tarlada aranan koşullar, | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarla Kontrolu (Tarla Kontrol Raporunun değerlendirilmesi, Tarla standartları, Tohumluklardan örnek alma) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Laboratuvar Kontrolu Örnek kabulu, çalışma örneğinin elde edilmesi, Fizikesl analiz | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ağırlık testleri 1000-tane ağırlığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tohumluklarda nem analizi Heterojenliğin belirlenmesi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çimlendirme Testleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çeşit ayırım yöntemleri (tohumların incelenmesiyle çeşit ayırımı - Fenol testi, potasyum hidroksit testi, peroksidaz testi, elektroforez testi) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Çeşit ayırım yöntemleri (Çimlerin incelenmesiyle, sera ya da iklim odasında genç bitkilerin incelenmesiyle, tarla parsellerinde bitkilerin yetiştirilmesiyle) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Vigor (güç, dirilik) testleri (Performans testleri, Baskı (stres) testleri), Vigor (güç) testleri (Biyokimyasal testler) Tohum sağlık testleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sertifikasyon işlemleri: Bahçe bitkilerinde sertifikasyon işlemleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Seze yetiştiriciliğinde sertifikasyon işlemleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Meyvecilikte sertifikasyon işlemleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bağcılıkta sertifikasyon işlemleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |