BKP120 İngilizce 2

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP120
Ad İngilizce 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ


Dersin Amacı

Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaçlarını ifade edebilecekleri temel kalıp ve deyimleri öğrenebilirler,anlar ve kullanırlar,kendisini veya bir başkasını nasıl tanıtacağını öğrenirler,nerede yaşadığı,ne işle meşgul olduğu,neden bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir,dil becerilerini kullanarak iletişim kurabilir.

Dersin İçeriği

Selamlama,isimler,sayılar,günler,aylar,mevsimler,bu..,şu..,saatler,kim,ne,nerede..soruları,günlük alışkanlıklar,zaman edatları,-ebilirlik,gereklilik,miktar belirteçleri,aile ağacı,sahiplik sıfatları,zorunluluk,sahiplik,kaç tane,ne kadar,çok az,bir kaç tane,yer edatları,teklifte bulunma,yardım isteme,öneride bulunma,temel zamanlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kitap Course book Workbook Itools

Notlar

Evolve 1


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişisel,ailesel ve rutin durumlarda bilgi alışverişi yapabilmek.
ÖÇ02 Günlük yaşamla ilgili yazıların ana noktalarını anlayabilmek.
ÖÇ03 Kişisel iilgi alanlarıyla ilgili basit düzeyde yazılar oluşturabilmek.
ÖÇ04 Geçmişi ile ilgili basit düzeyde bilgi verebilmek.
ÖÇ05 Planları ve fikirleri ifade edebilmek,sebep ve sonuç belirtmek.
ÖÇ06 Dilin kullanıldığı yerde gelişen durumla baş edebilmek.
ÖÇ07 Geçmiş olaylar ve durumlar hakkında konuşabilmek.
ÖÇ08 Fikirlerini ifade edebilmek ve paylaşabilmek.
ÖÇ09 Durumları ve şartları kıyaslamak.
ÖÇ10 Günlük rutinler ve artık gelişen durumlarda kullanılan ifadeleri,cümleleri anlayabilmek.
ÖÇ11 Farklı durumlarda teklif ve önerilerde bulunabilmek.
ÖÇ12 Tüm durum ve şartlarda soru sorabilmek ve yanıtlayabilmek.
ÖÇ13 Amaçları,istekleri ve planları ifade edebilmek.Can express the aims,plans and intensions.
ÖÇ14 Tüm becerilerikullanarak iletişim kurabilmek.
ÖÇ15 Teklif ve tavsiyeleri verebilmek ve anlayabilmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ölçü kalıpları kullanarak soru sormak ve bilgi almak.Sıfat ekli soru kalıpları.How-adj... Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Yiyecek ve içecekler hakkında konuşmak.Miktar belirteçleri Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 Gelecek Zaman,planlanmış gelecek zaman Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Yön tarif ve talimatları.Yer ve yön bildiren edatlar Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 İklim ve yaşam tarzları tarif ve tasvirleri.Bağlaçlar-fakat-e rağmen-böylece-bu yüzden-çünkü Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Zaman bildiren edatlar-in-on-at Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Soru sorma ve yanıt verme.İzin ve rica cümleleri,kalıpları Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Sıfatlar ve sıfat derecelendirmeleri Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
9 Tavsiye cümleleri-should-should not Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Ara Sınav Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Öneri cümleleri-öneri alma-verme kalıpları Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Say- Tell fiilleri-kullanımları Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Would like-like Would prefer-prefer kullanımları Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Present Perfect Tense Fiilerin 3. halleri-have to-do not have to kullanımı Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Final Sınavı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS