BKP304 Böcek Ekolojisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP304
Ad Böcek Ekolojisi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMİL KARUT


Dersin Amacı

Böceklerin populasyon gelişimine etki eden ekolojik faktörleri öğreterek, böcek populasyonlarının yönetilmesi için gerekli bilgi birikimini sağlamak.

Dersin İçeriği

Böcek ekolojisindeki temel kavramlar ile böceklerin yeryüzünde başat olma nedenleri, böcek populasyonlarını sınırlayan ekolojik faktörler, türler içi ve türler arası rekabet, yaşam çizelgeleri farklı ekolojik koşullarda tür zenginliği gibi kavramları içerir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Böcek ve çevre bilimi, Ecological Methodology, Insect Ecology

Notlar

Böcek ve çevre bilimi, Ecological Methodology, Insect Ecology


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Böcek ekolojisi ile ilgili temel kavram ve tanımları öğrenir
ÖÇ02 Böceklerin yeryüzünde başat olma nedenlerini öğrenir
ÖÇ03 Böcek populasyonlarını sınırlayan ekolojik faktörleri öğrenir ve olası epidemiyolojik gelişmeleri tahmin eder.
ÖÇ04 Böceklerin besin zincirindeki yeri ve önemini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı, böceklerin sınıflandırılması ile ilgili temel kavramlar, ilkel böcek takımlarının genel özellikleri Ders Notundaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ekolojide kullanılan bazı tanımlar ekolojinin bölümleri; Otoekoloji, Sinekoloji Böcek Çevrebilimi: 4-10 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Böceklerin yeryüzünde başat olma nedenleri I Böcek Çevrebilimi :11-17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Böceklerin başat olma nedenleri II Böcek Çevrebilimi :11-17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Böceklerin populasyon yoğunluğuna etki eden canlı ve cansız etmenler I Böcek Çevrebilimi: 18-181 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Populasyon yoğunluğuna etki eden canlı ve cansız etmenler II Böcek Çevrebilimi :182-256 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yaşam çizelgesi nedir Böcek yaşam çizelgeleri ve entomolojide kullanımı, Ecological Methodology, 503-519; Insect Ecology, 135-139 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Böcek Çevrebilimi:4-256 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşam çizelgesi tipleri, üremeyi esas alan yaşam çizelgeleri, ölümü esas alan yaşam çizelgeleri, yaşam çizelgelerinin hesaplanması, Ecological Methodology, 503-519; Insect Ecology, 135-139; Ecology, 399-401; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İşlevsel ve sayısal tepkiler, işlevsel, sayısal tepki hesaplamaları, entomolojide kullanımına ilişkin örnekler, Insect Ecology, 62-66, 91, 242 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Böcek biyoçeşitliliği, biyoçeşitlilik nedir, biyoçeşitlilik parametrelerinin hesaplanması (dominantlık, benzerlik ve çeşitlilik indisleri) Ecological Methodology, 411-451 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Adalar coğrafyası Ecology, 709-712; Insect Ecology, 353-360, 429-431 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Böcek populasyonlarının belirlenmesinde kullanılan örnekleme yöntemleri I Entomology, Pest Management, 205-229 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Böcek populasyonlarının belirlenmesinde kullanılan örnekleme yöntemleri II Entomology, Pest Management, 230-24 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ödev sunu Çeşitli kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve sunulardan final sınavına hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve sunulardan final sınavına hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS