ZMS465 Biyoçeşitlilik ve Koruma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS465
Ad Biyoçeşitlilik ve Koruma
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY


Dersin Amacı

Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiyede biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.

Dersin Ön Koşulu

Genel Entomoloji, Böcek ekolojisi ve epidemiyolojisi

Kaynaklar

Koruma Biyolojisi Richard B. Primack (Editörler: Ali A. Dönmez ve Emel O. Dönmez) Hacettepe Üniversitesi

Notlar

Biyoçeşitlilik konusunda yayınlanmış makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme
ÖÇ02 Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme
ÖÇ03 Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme
ÖÇ04 Sürdürülebilir bir yaşam için sürdürülebilir bir tarım anlayışına sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction to biodiversity; Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyolojik çeşitlilik merkezleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 IUCN Kriterleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notundaki ilgili bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Türkiyede biyolojik çeşitlilik Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi. Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Doğa koruma yaklaşımları Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ilgili bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ilgili bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS