BKP436 Tahıl,Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP436
Ad Tahıl,Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EKREM ATAKAN


Dersin Amacı

Ülkemizdeki serin iklim ve sıcak iklim tahılları, baklagil ve yem bitkileri üretimi yapılan alanlardaki zararlıların tanımı, zarar şekilleri, genel davranışları , biyolojileri ve bu zararlılara karşı kullanılan savaşım yöntemlerini genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Ülkemizdeki serin iklim ve sıcak iklim tahılları, baklagil ve yem bitkileri üretimi yapılan alanlardaki zararlıların tanımı, zarar şekilleri, genel davranışları , biyolojileri ve bu zararlılara karşı kullanılan savaşım yöntemlerini genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Entomoloji

Kaynaklar

Yaşar, B. 1996. Tahıl, Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları. Van Yüzüncü Yıl üniversitesi

Notlar

Yaşar, B. 1996. Tahıl, Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları. Van Yüzüncü Yıl üniversitesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizdeki tahıl baklagil ve yem bitkilerinde yetiştirilen alanlardaki zararlıların tanımı, zarar şekli, biyolojileri ve savaşım yöntemlerini genel hatlarıyla öğrenir.
ÖÇ02 Zararlılarla mücadele yollarını öğrenerek, entegre mücadele prensipi çerçevesinde uygulama yollarını ve kavramları kazanır
ÖÇ03 Laboratuarda uygulamlarla böceği tanır, teşhis kriterlerini öğrenir
ÖÇ04 Arazi uygulamalarında böceği ve zarar şeklini ile bilgi ve becerileri kazanır
ÖÇ05 Tahıl baklagil ve yem bitkileri zararlılarıyla ilgili olarak entegre mücadele programları uygulama becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı nematodların tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Orthoptera, Thysanoptera, Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Hemiptera (süne, kımıl) takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Coleoptera, Diptera, Lepidoptera, Hyymenoptera takımlarına dahil tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Acarina ve Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Lepidoptera takımına dahil türlerin tanınmaları zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Sıcak ilklim tahıllarında Lepidoptera Zararlıları (Ostrinia nubilalis, Sesemia spp, .)-I Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sıcak ilklim tahıllarında Lepidoptera Zararlıları (Spodoptera spp.)-II Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ülkemizdeki baklagillerde zararlı Hemiptera ve Coleoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
11 Ülkemizdeki baklagillerde zararlı Diptera ve Lepidoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Hemiptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Coleoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Lepidoptera ve Hymenoptera takımlarına dahil türlerintanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemlerinin incelenmesi Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Power point sunusu, ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynakları, notlar ve diğer kaynak notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS