Genel Bilgi
Kod | BVS107 |
Ad | Temel Hukuk |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YUSUF ÇULHA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. YUSUF ÇULHA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı hukukun temel kavramları , hukuk ve yargı sistemleri ile kişinin hak ve ödevleri konusunda genel bir bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hukukun temel kavramları, hukukun kaynakları, yargı yetkisi ve yargı sistemleri, kişinin hakları ve ödevleri temel hukuk dersinin konusunu oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Şeref Gözübüyük, 2020, Ankara Tarhan Kitabevi
Notlar
Temel Hukuk, Hasan Pulaşlı, 2013, Adana Karahan Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumu düzenleyen kuralları sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Hukukun yazılı ve yazısız kaynaklarını sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Kamu hukuku ve özel hukukun alt dallarını bilir. |
ÖÇ04 | Yargı sistemlerini ve Türk yargı sistemini açıklar. |
ÖÇ05 | Hakkın niteliğini açıklayan teorileri tanımlar. |
ÖÇ06 | İleri sürülebileceği çevre bakımından hakları sınıflandırır. |
ÖÇ07 | Hakların kazanılmasının ve kaybedilmesinin yollarını tartışır. |
ÖÇ08 | Hakların kazanılması ve kullanılmasında iyi niyet kurallarının etkisine örnekler verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Düzen Kuralları | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hukuki Yaptırım Türleri | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hukukun Kaynakları | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hukuk kurallarının türleri | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gelenek hukuku | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Türk hukuk sistemi | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kamu Hukuku ve Özel Hukuk Ayrımı | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Vize Sınavı | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hukuk kurallarının uygulanması | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hukuki ilişki kavramı ve tarafları | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hak kavramı ve türleri | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hukukta gerçek ve tüzel kişiler | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hakların kazanılması, kullanılması ve korunması | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hakların kaybedilmesi | Ders materyalerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek çözme | Örnek soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |