Genel Bilgi
Kod | RTS122 |
Ad | Temel Fotoğrafçılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öncelikle katılımcılarının, temel fotoğraf uygulamalarını gerçekleştirebilmelerini, fotoğrafik imgeleri üretebilecekleri temel beceri ve bilgiye sahip olabilmelerini amaçlar. Bununla birlikte fotoğrafın bir görsel iletişim ortamı olarak ve dille bağlantısını da dikkate alarak tanımlanmasını, çözümlenmesini ve tartışılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Otomatik olmayan DSLR fotoğraf makinesi teknolojileri ve dijital fotoğrafçılık teknolojilerine uyarlanabilecek bilgi, birikim ve teknikler; temel fotoğraf aydınlatması; görsel dilin temel prensipleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kanburoğlu, Özer (2018). “A’dan Z’ye Fotoğraf” Say Yayınları, İstanbul. Kalfagil, Sabit (2014). “Kompozisyon”. İlke Kitap Yayınları, İstanbul.
Notlar
Ders notları, photographs, belgesel gösterimleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; |
ÖÇ02 | DSLR fotoğraf makinelerinin işlevlerini ve uygun uygulamaları ayırt eder; uygulamaları gerçekleştirirler; |
ÖÇ03 | Aydınlatmayı özel biçimler oluşturmak için bir araç olarak kullanma konusunda temmel ancak kritik önemde bir anlayış geliştirirler; |
ÖÇ04 | Fotoğrafı bir iletişim ortamı olarak kullanma konusunda anlayış geliştirirler; |
ÖÇ05 | Fotoğrafları çözümleyici bir biçimde yorumlayarak fotoğrafa çok daha incelikli bir estetik bakışla yaklaşabilirler; |
ÖÇ06 | Eleştirel düşünceyle temellenmiş, yaratıcı görsel uygulamaları gerçekleştirirler; |
ÖÇ07 | Fotoğrafçılığı temel ilgi alanlarıyla bağlantılı bir biçimde kullanabilirler; |
ÖÇ08 | Fotoğrafçılığın, güzel sanatların ve görsel üretimin diğer alanlarıyla bağlantıları ve tasarım ve reklamcılık uygulamalarıyla ilişkisi hakkında bir anlayış geliştirirler; |
ÖÇ09 | Yaratıcı görsel işleri araştırır, planlar, gerçekleştirir ve etkin bir biçimde sunarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı; Ders İçeriği; Dersin İşleyişi; Ders Kapsamındaki Yükümlülükler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel Fotoğraf Bilgisi: Fotoğraf ve Kompozisyon | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Pozlama: Diyafram, Enstantane ve ISO/ASA | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Fotoğraf ve Işık | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | DSLR Kameralar, Fotoğraf Çekim Teknikleri | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Objektifler ve Filtreler | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Alan Derinliği | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fotoğraf Kompozisyonları I: Ölü Doğa Çekimleri | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fotoğraf Kompozisyonları II: Portre Çekimleri | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fotoğraf Kompozisyonları III: Manzara ve Kent Manzaraları Çekimleri | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Fotoğraf Kompozisyonları IV: Belgesel Fotoğraf Çekimleri | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Görsel Dil ve Fotoğraf | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Fotoğraf Uygulamaları I | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Fotoğraf Uygulamaları II | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |