RTS213 Kurgu Teknikleri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS213
Ad Kurgu Teknikleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ


Dersin Amacı

Kurgunun doğasından yola çıkarak parça bütün ilişkisinin önemi kapsamında ses ve görüntü beraberliğini planlararası kurgu kapsamında irdelemek.

Dersin İçeriği

Hareketli görüntü kurgusunun kuralları, tekniği ve kullanım alanları hakkında teorik ve pratik bilgiler aktarılır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Sinemada Ritimlerin Kurgusu (Karen Pearlman) Film Duyumu (Sergei Eisenstein) Film Biçimi (Sergei Eisenstein) Technique of Film Editing (Karel Reisz)

Notlar

Ders Notları ve filmler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, kurgu aşamasını hesaba katarak yapım sürecini yürütmeyi öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenci, modern kurgu teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur ve bu teknolojileri kullanma fırsatı bulur.
ÖÇ03 Öğrenci, yapım sonrası sürecinin tüm aşamaları konusunda bilgilenir.
ÖÇ04 Öğrenci, insan algısı ile kurgu teknikleri arasındaki ilişkiyi kavrar.
ÖÇ05 Öğrenci, kurgunun doğası ve yaşamdaki yansımaları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğini, amacını ve hedefini belirtme - grup çalışmasını belirleme. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kurgunun tarihçesi. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kurgunun tanımlanması ve örnek film gösterimleri. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kurgunun ilkeleri. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Filmsel Zaman ve kurguda sahne uyumu. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kurgu Evreleri. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kurgunun Terminolojisi. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Analog ve Sayısal yayıncılık ilkelerinin tartışılması. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 1 Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 2 Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 3 Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 4 Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 5 Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 6 Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS