AIS205 Stüdyo Fotoğrafçılığı

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS205
Ad Stüdyo Fotoğrafçılığı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Özge Deniz ÖZKER


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin stüdyo ortamında, farklı temaları, konseptleri fotoğrafa ve görsel metne dönüştürerek proje üretmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; reklam, ürün, portre, yemek, tekstil, moda fotoğrafçılığı gibi birçok alanı kapsayan fotoğraf çekimlerinin stüdyo ortamında gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaları içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri. David Prakel. Literatür Yayıncılık. 2011 • Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf. Graham Clarke, Çev: Maide Meltem Aydemir, Hayalperest Yayınevi, 2017

Notlar

Fotoğrafa Başlarken. Levent Kılıç. Dost Kitabevi. 2005 Fotoğraf Üzerine. Susan Sontag. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. 1999


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğraf malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ02 Duygu ve düşüncelerini fotoğraf aracılığıyla görsel tasarım oluşturarak estetik düzeyde anlatabilir.
ÖÇ03 Stüdyo ortamında yaratıcı ve özgün farklı konseptler yaratarak fotoğraf çekebilir.
ÖÇ04 Photoshop kullanma becerisine sahip olur.
ÖÇ05 Stüdyo ortamında portre, reklam, ürün, yemek, moda fotoğrafçılığı gibi farklı alanlarda proje hazırlayabilir.
ÖÇ06 Fikir aşamasından başlayarak bireysel ya da grup halinde bir projeyi geliştirip gerçekleştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme Okuma: Fotoğrafa Başlarken. Levend Kılıç. Dost Kitabevi. 2005 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Stüdyonun ve ekipmanların tanıtımı – Manuel Ayarlar - Fotoğrafta Işık ve Kompozisyon Reading: Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri. David Prakel. Literatür Yayıncılık. 2011 Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 Proje I Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
4 Proje I (Devam) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
5 Photoshop’un Temel İlkeleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Proje II Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje II (Devam) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje III Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje III (Devam) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma
11 Proje III (Devam II) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje IV Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje IV (Devam) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje IV (Devam II) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS