AIS307 Sinemada Seçme Konular 1

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS307
Ad Sinemada Seçme Konular 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin majör sinema tarihi içindeki minör, eleştirel, felsefi sinema yaklaşımlarını öğrenmesine, sinemanın çağdaş dünyadaki düşünce arayışlarıyla ilişkilerini kuracak kuramsal ve tarihsel bakışları edinmesine giriş yapmaktır.

Dersin İçeriği

Sinema ve felsefe, sinema ve modernlik, sinema ve feminist teoriler, post klasik sinema anlatı yapısı, ekosinema ve ekoeleştiri, sömürge sineması, sinemada alt türler, deneysel ve avangard sinemanın gelişimi ve estetik özellikleri. Öğrenci sunumları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Laura Mulvey: Görsel Haz ve Anlatı Sineması makale, Oberhausen Manifesto, Rekin Teksoy:Dünya Sinema Tarihi1, Siegfried Kracauer: Film Teorisi, Metis Yay.,Ö.Nilay Erbalaban Gürbüz:Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi:https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.673370, Serdar Öztürk:Sinefilozofi Kurosawa'nın Düşleri'nde Sinematik Yolculuk: Heretik Yay.,Yannis Tzioumakis: Amerikan Bağımsız Sineması: Doruk Yay., David Bordwell: Hollywood'un Film Dili: DoruKYay, Ö.Nilay Erbalaban GÜRBÜZ: Modern Sinemanın Erken Tarihi ve Modern Sinema Örneği Olarak J.Luc Godard Sineması,https://doi.org/10.19145/guifd.58491, Christian Metz: Sinemada Anlam Üstüne Denemeler: Hayal Perest Yay; Oğushan Ersümer, Özgür Adadağ:Sömürgeleri Tanıyın, Tanıtın, Medenileştirin: Belgesel Filmlerde Sömürgecilik. Sinecine, 2014, Cilt 5, Sayı 2. . Andras Balint Kovacks, Modernizmi Seyretmek, De Ki Yay.

Notlar

Ex Machina (Yön:Alex Garland), Mashes of Afternoon (Yön:Maya Deren), Ayı (Yön:Jean J.Annaud), Memento (Yön: Chistopher Nolan), Kameralı Adam (Yön:Dziga Vertov), Hayatını Yaşamak ( J.L.Godard ),Mouchette (Yön: Robert Bresson), Gazap Üzümleri (Yön:John Ford)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ana akım sinema dışındaki sinema kültürü edinebilir
ÖÇ02 Sinemada post klasik anlatının özelliklerini bilir
ÖÇ03 Sinema ile modernlik arasında ilişki kurabilir
ÖÇ04 Sinema ve felsefe ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Sinema teorisi açısından avangard ve deneysel filmi tanımlayabilir
ÖÇ06 Ekoeleştiri ve ekosinema hakkında temel bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleyişi, kaynaklar, dönemiçi programı, giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Görsel Haz ve Anlatı Sineması, Feminist Film Kuramına giriş, Örnek Film Ex Machine Okuma: Laura Mulvey, Görsel Haz ve Anlatı Sineması makale Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Sömürge Sinemasına giriş. İngiltere, Almanya, Fransa, Belçika, İtalya. Tarihsel gelişme, örnekler Okuma: Özgür Adadağ:Sömürgeleri Tanıyın, Tanıtın, Medenileştirin: Belgesel Filmlerde Sömürgecilik. Sinecine, 2014, Cilt 5, Sayı 2. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Sinemada post klasik bir anlatı biçimi: şebekeli anlatılar Yannis Tzioumakis, Amerikan Bağımsız Sineması: Doruk Yay. David Bordwell, Hollywood'un Film Dili: Doruk Yay. Warren Buckland, Bulmaca Filmler, Say Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Ekoeleştiri ve Ekosinema, Ö.Nilay Erbalaban Gürbüz, Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi: https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.673370 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 İnsan dışı canlıların sinemada kullanımı, AHA vb. kurumlar Ö.Nilay Erbalaban Gürbüz, Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi: https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.673370 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Bir alt tür olarak yol filmleri, Türün özellikleri, Felsefi ve sosyolojik özellikleri Öğretim Elemanı Ders Notları, Rekin Teksoy: Dünya Sinema Tarihi 2: Oğlak Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Deneysel, Avangard Film Siegfried Kracauer, Film Teorsi, Metis Yay. Bela Balazs, Film Kuramı: Doruk Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri
10 Sinema ve felsefe ilişkisi: Filozofların Sineması, Sinema Kuramcılarının Felsefesi, Film Anlatılarında Felsefi Kavramlar Serdar Öztürk, Sinefilozofi Kurosawa'nın Düşleri'nde Sinematik Yolculuk: Heretik Yay.Nathan Andersen, Gölge Felsefe: Ayrıntı Yay. Alain Badiou Sinema ve Felsefe University of South Wales 2014https://www.youtube.com/watch?v=81gNHIH8aEI&ab_channel=G%C3%B6khanG%C3%BCrdal: Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Modernlik ve sinema ilişkisi: Modern hayatın sanatı, 19. Yüzyıl kütlürü ve sinema, estetik biçim olarak modern sinema Christian Metz, Sinemada Anlam Üstüne Denemeler: Hayal Perest Yay. Ö.Nilay Erbalaban GÜRBÜZ, Modern Sinemanın Erken Tarihi ve Modern Sinema Örneği Olarak J.LUC Godard Sineması,https://doi.org/10.19145/guifd.58491. Andras Balint Kovacks, Modernizmi Seyretmek, De Ki Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Öğrenci Sunumları 1.grup Önceki derslerde işlenen konulara uygun olarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenci Sunumları 2.grup Önceki derslerde işlenen konulara uygun olarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Gösteri
14 Öğrenci Sunumları 3.grup Önceki derslerde işlenen konulara uygun olarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci Sunumları 4.grup Önceki derslerde işlenen konulara uygun olarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:10