AIS309 Halk Bilimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS309
Ad Halk Bilimi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL


Dersin Amacı

Halkbilim dersinin içeriğini oluşturan konuları, temel kavramları, çalışma alanlarını, yöntemini ve halkbilimsel bakışı kavratmaktır

Dersin İçeriği

Halkbilimin tanımını, kapsamını, çalışma alanlarını ve yöntemini kavratmayı; halkbilimin gündelik yaşam, birey, kültür ve iletişim ilişkisi ile seçilmiş halkbilim konularına dair etnografik film üretimini kapsar

Dersin Ön Koşulu

aranmaz

Kaynaklar

Veyis, S. (1971), Etnoloji Sözlüğü, DTCF Yayınları, Ankara. Çobanoğlu, Ö. (2002). (Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ank. 2002. Boratav, P. N., (2013) 100 Soruda Türk Folkloru, İstanbul: Bilgesu Yayıncılık.

Notlar

Dundes, A., (2003) “Halk Kimdir?”, Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar içinde, çev. Metin Ekici, Ankara: Milli Folklor Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halkbilimin temel kavramlarını ve konuları öğrenir
ÖÇ02 Halkbilimin yöntemini kavrar ve bunu uygular
ÖÇ03 Türk ve yabancı önemli halkbilimcileri tanır
ÖÇ04 Seçilmiş halkbilim konularını açıklar
ÖÇ05 Halkbilimin İletişim bilimiyle ilişkisini açıklar
ÖÇ06 Halkbilimsel film üretim sürecini anlar ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleyişine yönelik genel beklentiler, kurallar, sorumluluklar ve proje gruplarının oluşturulması İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
2 Halkbilimin alanı, amacı ve konusu İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Halkbilim, İletişim ve Etnografik Film İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Seçilmiş Konu İnsanoğlunun Geçim Stratejileri ve Beslenme İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
5 Seçilmiş Konu: Beslenme ve Mutfak Kültürü İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Pilot Araştırma: İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Beslenme ve Mutfak Kültürü Etnografisi İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pilot Etnografik Araştırmanın Raporlaştırılması İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Etnografik Film Uygulamaları İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Etnografik Film Uygulamaları 2 İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Etnografik Film Uygulamaları 3 İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Etnografik Film Uygulamaları 4 İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Etnografik Film Uygulamaları 5 İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Etnografik Film Uygulamaları 6 İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları çalışmalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kitap ve Makale bölümleri okunacak Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS