AIS310 Sinemada Seçme Konular 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS310
Ad Sinemada Seçme Konular 2
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı ulusal ve uluslararası çerçevede sinema tarihi içindeki farklı estetik, sanatsal, endüstriyel ve entelektüel eğilimler konusunda bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Canlandırma sineması, dijital sinema, siperpunk, Frankfurt Okulu ve sinema, Adorno, Bertold Brecht ve sinema (yabancılaşma estetiği), Peter Wollen ve karşı sinema, Öğrenci sunumları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mike Wayne, Sinemayı Anlamak: De Ki Yay.Walter Benjamin, Pasajlar: YKY Bertolt Brecht, Radyo Kuramı ve Sinema: Agora Yay.Mutlu Parkan, Brecht Estetiği ve Sinema:Dost Kitabevi. Roy Armes, Sinema ve Gerçeklik.Ali Karadoğan, Sanat Sineması Üzerine: De Ki Yay. Lev Manovich, What is Digital Cinema: https://reframe.sussex.ac.uk/post-cinema/1-1-manovich/?pdf=27 Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam: Metis Yay.Theodor Adorno, Kültür Endüstrisi ve Kültür Yönetimi: İletişim Yay. Oğuzhan Ersümer, Bilimkurgu Sinemasında Cyberpunk

Notlar

The Kingdom of Dreams and Madness(Yön: Mami Sunada), Fantazmagori (Emilie Cohl),Unicorn in the Garden (Yön:James Thurber), The Hole (Yön: John Hubley), Ghost in the Shell (Rupert Sanders 1995, animasyon) ,Blade Runner (1982, Ridley Scott), Matrix (Lana, Lilly Wachowski, 1999),Gerçeğe Çağrı (Paul Verhoeven, 1990), Robocop (Paul Verhoeven, 1987), Akira (1988, Katsuhiro Otomo), Johnny Mnemonic (Robert Longo,1995)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinema tarihinde canlandırma sinemasının erken dönem kökenlerini bilir.
ÖÇ02 Dijital sinemanın 1980lerden günümüze gelişimini bilir ve dijital sinema endüstrisinin imkanlarını ve tartışmalı yönlerini kavrar.
ÖÇ03 Siberpunk türünün edebiyattan sinemaya gelişimi, toplumsal ve felsefi eleştirel yönleri ve örnek filmleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Kültür Endüstrisi Kuramı çerçevesinde film endüstrisine eleştirel yorum yapabilir.
ÖÇ05 Sinema tarihinde bazı alt türler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Ticari sinema ve karşı sinema kuramı arasındaki farkları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlandırma Sineması: tarihi, gelişimi, Walt Disney, Stüdyo Ghibli Roy Armes: Sinema ve Gerçeklik, Doruk Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Dijital Sinema: Gelişimi, olanaklar, dönüşümler, gerçeklerin görüntüsünden görüntülerin gerçekliğine Metin Okumaları,Lev Manovich: What is Digital Cinema http://manovich.net/index.php/projects/what-is-digital-cinema Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Bir alt tür olarak siberpunk: Tarihi, gelişimi ve özellikleri Oğuzhan Ersümer: Bilimkurgu Sinemasında Syberpunk, Dokuz Eylül Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Sinema Endüstirisine yönelen estetik, sosyolojik ve kuramsal eleştiriler 1: Kültür Endüstrisi Kuramı, Adorno ve sinema Theodor Adorno: Kültür Endüstrisi ve Kültür Yönetimi, İletişim Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Sinema Endüstirisine yönelen estetik, sosyolojik ve kuramsal eleştiriler 2: Frankfurt Okulunun diğer temsilcileri ve sinema Mike Wayne: Sinemayı Anlamak, De Ki Yay., Walter Benjamin: Pasajlar, YKY Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Sinema Endüstirisine yönelen estetik, sosyolojik ve kuramsal eleştiriler 3: Karşı Sinema ve Pete Ali Karadoğan, Sanat Sineması Üzerine Yaklaşımlar ve Tartışmalar: De Ki Basım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Sinema Endüstirisine yönelen estetik, sosyolojik ve kuramsal eleştiriler 4: Bertold Brecht ve yabancılaştırılmış estetik ve sinema Bertolt Brecht: Radyo Kuramı ve Sinema Üzerine: Agora Kitaplığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ögrenci Sunumları 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Ögrenci Sunumları 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Ögrenci Sunumları 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Ögrenci Sunumları 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Ögrenci Sunumları 5 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Ögrenci Sunumları 6 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Genel tekrar, kavram, kuram, yaklaşım, yönetmen ve filmleri üzerine tartışma Tüm konulara ait metinlerin ve görsel kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS