Genel Bilgi
Kod | AIS314 |
Ad | Görsel Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVGİ ARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı teknik ve anlatımlar kullanarak yaratıcı bir görsel dil oluşturmak
Dersin İçeriği
Bu derste bir yandan görsel iletişimin tarihsel süreci anlatılırken diğer yandan öğrenciler kendi oluşturacakları projeler üzerinden yaratıcılıklarının geliştirir. Bu amaçla ders dahilinde film afişi incelemeleri yapılır. Seçilen bir filmin afişini eleştiri ve yorumları doğrultusunda öğrenci yeniden tasarlar.
Dersin Ön Koşulu
Görselleştirme yeteneğine sahip olmak
Kaynaklar
stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Infographics Pioneer Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, modern görme kuramını değerlendirme becerisi kazanırlar. |
ÖÇ02 | İmgelerin üretilme süreçlerini değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Görsel kültürün toplumsal hayattaki önemini fark eder. |
ÖÇ04 | İmgelerin etkilerini değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Film afiş tasarımının temel özelliklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Görsel Tasarıma Giriş | ilk ders için ön hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tasarımın Temelleri | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Görsel iletişim nedir? (Konu öneri değerlendirmeleri) | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Afiş nedir? Afiş Türleri nelerdir? Tarihçesi nedir? | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Afiş tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurlar | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | Bir Film afişi neden iyi ya da kötü olur? | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Film Afişi incelemeleri | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Afiş Tasarımında Kompozisyon (Adobe Photoshop) | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Afiş tasarımında boşluk ve alan kullanımı | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Afiş tasarımında hiyerarşi | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Afiş önerilerinin incelenmesi | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Afiş önerilerinin incelenmesi ve öneriler | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Afiş önerilerinin incelenmesi ve öneriler II | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrenci Projelerinin Sunumu | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
16 | File presentation review | Okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |