AIS314 Görsel Tasarım

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS314
Ad Görsel Tasarım
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı

Farklı teknik ve anlatımlar kullanarak yaratıcı bir görsel dil oluşturmak

Dersin İçeriği

Bu derste bir yandan görsel iletişimin tarihsel süreci anlatılırken diğer yandan öğrenciler kendi oluşturacakları projeler üzerinden yaratıcılıklarının geliştirir. Bu amaçla ders dahilinde film afişi incelemeleri yapılır. Seçilen bir filmin afişini eleştiri ve yorumları doğrultusunda öğrenci yeniden tasarlar.

Dersin Ön Koşulu

Görselleştirme yeteneğine sahip olmak

Kaynaklar

stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Infographics Pioneer Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, modern görme kuramını değerlendirme becerisi kazanırlar.
ÖÇ02 İmgelerin üretilme süreçlerini değerlendirebilir.
ÖÇ03 Görsel kültürün toplumsal hayattaki önemini fark eder.
ÖÇ04 İmgelerin etkilerini değerlendirebilir.
ÖÇ05 Film afiş tasarımının temel özelliklerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Görsel Tasarıma Giriş ilk ders için ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Tasarımın Temelleri Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Görsel iletişim nedir? (Konu öneri değerlendirmeleri) Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Afiş nedir? Afiş Türleri nelerdir? Tarihçesi nedir? Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Afiş tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurlar Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
6 Bir Film afişi neden iyi ya da kötü olur? Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Film Afişi incelemeleri Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Afiş Tasarımında Kompozisyon (Adobe Photoshop) Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Afiş tasarımında boşluk ve alan kullanımı Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Afiş tasarımında hiyerarşi Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Afiş önerilerinin incelenmesi Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Afiş önerilerinin incelenmesi ve öneriler Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Afiş önerilerinin incelenmesi ve öneriler II Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrenci Projelerinin Sunumu Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 File presentation review Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS