Genel Bilgi
Kod | AIS434 |
Ad | İleri Fotoğrafçılık Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Özge Deniz ÖZKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Özge Deniz ÖZKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri Fotoğrafçılık Uygulamaları dersi sayısal yöntemlerle fotoğrafçılığın temel öğelerini kullanarak bir dizi fotoğrafın üretilmesi, işlenmesi, derlenmesi ve bilgisayar ortamında sunuma hazır hale getirilmesini amaçlar. Öğrencilerin bir dönem boyunca farklı temalarda yaratıcı ve özgün projeler üretmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fotoğrafa ilişkin teknik bilgiler kuramsal boyutuyla birlikte ele alınacaktır. Öğrencilerin dönem boyunca farklı temalarda üretecekleri dört farklı fotoğraf projesi üzerinde tartışılarak projelerin sunuma hazır hale getirilmeleri sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Camera Lucida Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Roland Barthes. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. 1996
Notlar
Fotoğraf Üzerine. Susan Sontag. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. 1999 Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf. Graham Clarke, Çev: Maide Meltem Aydemir, Hayalperest Yayınevi, 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler gerek stüdyo ortamında gerekse dışarıda fotoğraf malzemelerini etkin bir şekilde kullanabilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler özgün ve yaratıcı fotografik tasarımlar yapabilir. |
ÖÇ03 | Fotoğrafçılığa ait teknik sorunları çözebilir. |
ÖÇ04 | Photoshop kullanma becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | Öğrenciler tema belirleyerek çekim öncesi, çekim ve çekim sonrası aşamalarını tamamlayıp fotoğrafları sunuma hazır hale getirebilir. |
ÖÇ06 | Fotoğrafın tarihsel gelişimini bilir, fotoğrafı kültürel ve ideolojik bağlamları bakımından çözümleyebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme | Okuma: Camera Lucida Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Roland Barthes. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. 1996 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Stüdyo Çalışması-Manuel Ayarlar-Işıkla Boyama | Okuma: Fotoğraf Üzerine. Susan Sontag. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. 1999 Fotoğraf Makinelerinizi getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Fotoğrafta Işık ve Kompozisyon | Okuma: Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf. Graham Clarke, Çev: Maide Meltem Aydemir, Hayalperest Yayınevi, 2017 Fotoğraf Makinelerinizi getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje I | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Photoshop’un Temel İlkeleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Fotoğrafta Ritim | Fotoğraf Makinelerinizi getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje II | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Fotoğrafta Perspektif | Fotoğraf Makinelerinizi getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje III | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje III (Devam) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Fotoğrafta Doku ve Desen | Fotoğraf Makinelerinizi getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje IV | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje IV (Devam) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |