Genel Bilgi
Kod | RTS404 |
Ad | Staj değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Özge Deniz ÖZKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin öğrendiği bilgileri yaz veya kış tatili döneminde işyeri ortamında pekiştirmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Program ile ilgili bir işyerinde mesleki uygulama, günlük rapor tutma, mesleki uygulamaların örneklerini staj raporuna ekleme, ilgili dönem sonunda staj raporlarından değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bu ders kapsamında ders notları ve yönerge ilgili öğretim elemanınca paylaşılacaktır.
Notlar
Bu ders kapsamında ders notları ve yönerge ilgili öğretim elemanınca paylaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, stajın önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, öğrenim gördüğü program ile ilgili bir işyerinde mesleki uygulama deneyimi kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrenci, günlük işlere yönelik rapor tutar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, işyerinde takım çalışmasının önemini tanımlar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, sözlü sınav sırasında stajda öğrendiklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Stajın yapılacağı işyerleri, staj zamanı ve staj defteri doldurulması hakkında oryantasyon | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Staj yapılacak alanlar hakkında oryantasyon | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Staj yeri bulma konusunda oryantasyon | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Staj kuralları | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Stajerin işyerindeki sorumlulukları | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Günlük staj raporu tutulması | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Staj seçenekleri belirleme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | General değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Staj içeriğinin sunumu - 1 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Staj içeriğinin sunumu - 2 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Staj içeriğinin sunumu - 3 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Staj içeriğinin sunumu - 4 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Staj içeriğinin sunumu - 5 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Staj içeriğinin sunumu - 6 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Genel değerlendirme | Materyallerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Materyallerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Materyallerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |