IHS121 Eğitim Bilimlerine Giriş (Formasyon)

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IHS121
Ad Eğitim Bilimlerine Giriş (Formasyon)
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AHMET RİFAT GEÇİOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını tanımlama, Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklama, Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklama, Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini açıklama, Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma, Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama, Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama, Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama.

Dersin Ön Koşulu

Her hangi bir ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Nuray Senemoğlu, Anı Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Müslüman Çocukların Allah Anlayışlarının Gelişimi ve Eğitimi, İlmi Yayınları, Niğde, 2022.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimle ilgili temel kavramları tanımlama
ÖÇ02 Öğretmenlik mesleğinin meslekleşme koşullarını ve özelliklerini listeler
ÖÇ03 Öğretmenlerin sahip olması gereken kişisel ve mesleki özellikleri açıklar
ÖÇ04 Eğitimin psikolojik, sosyal, ekonomik ve felsefi temeller ile bunların eğitim sistemi üzerindeki etkilerini açıklar
ÖÇ05 Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını tartışır
ÖÇ06 Kitle iletişim araçlarının eğitim üzerindeki etkisine örnekler verir
ÖÇ07 Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitimin Tarihi Temelleri Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitimin Sosyal Temelleri Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Felsefe ve Eğitim Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitim Felsefesi Akımları Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eğitim ve Hukuk Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim ve Ekonomi Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitimin Siyasal Temelleri Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Eğitimin Psikolojik Temelleri Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Türk Eğitim Tarihi Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eğitimde Bilimsel Araştırmalar Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türk Eğitim Sistemi Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türk Eğitim Sistemi 2 Eğitim Bilimine Giriş, Münire Erden Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS