Genel Bilgi
Kod | ILH201 |
Ad | Kur'an Okuma ve Tecvid III |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Şeyda ATMACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Şeyda ATMACA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Şeyda ATMACA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kur'an okuyuş tarzlarına uygun okuyabilme yeteneği kazandırılması ve Kur'an'dan bazı pasajları ezberleme.
Dersin İçeriği
Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yayınları, Bursa, 2014.
Notlar
Ramazan Pakdil, Ta'lim Tecvid ve Kıraat, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1- Kur'an harflerini orijinaline uygun telaffuz eder. |
ÖÇ02 | 2- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden okuma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | 3- Tahkik, tertil, tedvir ve hadr gibi Kur'an okuyuş tarzlarını kavrar. |
ÖÇ04 | 4- Vakıf-ibtida gibi kuralların ve raf-ı savt ve hafd-ı savt konularını analiz eder. |
ÖÇ05 | 5- Fetih ve Fecr Surelerini tahkik tarzında okuyabilir. |
ÖÇ06 | 6- Yasin, Mülk, Nebe' ve Duha-Nas Surelerini ezberden sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzünden okuma (Rad Suresi). | Ön okuma | |
2 | Kur'an okuyuş tarzları; tahkik, tertil, tedvir ve hadr. Fetih Suresinin 1. sayfasının ezberlenmesi. | Ön okuma | |
3 | Yüzünden okuma (Rad Suresi). Tecvid tahlili | Ön okuma | |
4 | Yüzünden okuma (Rad Suresi). Fetih Suresinin 2. sayfasının ezberlenmesi. | Ön okuma | |
5 | Yüzünden okuma (Rad Suresi). Vakıf konusu | Ön okuma | |
6 | Yüzünden okuma (Rad Suresi). Fetih Suresinin 3. sayfasının ezberlenmesi. | Ön okuma | |
7 | Yasin Suresinin tedvir tarzıyla tekrarlanması. İbtida konusu. | Ön okuma | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | |
10 | Yüzünden okuma (Kehf Suresi). Fetih Suresinin 4. sayfasının ezberlenmesi. | Ön okuma | |
11 | Yüzünden okuma (Kehf Suresi). Raf-ı savt ve hafd-ı savt konuları. | Ön okuma | |
12 | Yüzünden okuma (Kehf Suresi). Fetih Suresinin 5. sayfasının ezberlenmesi. | Ön okuma | |
13 | Yüzünden okuma (Kehf Suresi). Fecr Suresinin ezberlenmesi. | Ön okuma | |
14 | Mülk ve Nebe' Surelerinin tedvir tarzıyla okunması. | Ön okuma | |
15 | Kısa Surelerin tedvir tarzıyla okunması (Duha-Nas). | Ön okuma | |
16 | Final sınavı | ||
17 | Final sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |